PJN o komunikacji miejskiej w Warszawie

PJN zapowiada, że będzie kontrolować, na co przeznaczone będą pieniądze z podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej w Warszawie. Ratusz odpowiada, że fundusze przeznaczone będą na pokrywanie kosztów funkcjonowania stołecznej komunikacji, m.in. zakup taboru.
PJN o komunikacji miejskiej w Warszawie
Obowiązujące od wtorku nowe, wyższe ceny biletów, według ZTM, mają przynieść do końca roku dodatkowe przychody w wysokości ok. 50 mln zł. Cena jednorazowego biletu zamiast 2,8 zł wynosi teraz 3,6 zł. Np. za bilet 30-dniowy trzeba zapłacić nie 78 zł, a 90 zł. Kolejna podwyżka przewidywana jest na styczeń 2013 r.

"Jeśli podwyżki cen biletów przyniosą poprawę poziomu komunikacji miejskiej, podniosą komfort pasażerów, wpłyną na czas przemieszczania się po mieście, przyklaśniemy tej decyzji jako pierwsi" - powiedział we wtorek Bartosz Klimaszewski z PJN.

"Jednak jeśli pieniądze, które w ten sposób miasto wyjmie z kieszeni mieszkańców, znikną w budżecie Warszawy, nie przynosząc żadnych namacalnych korzyści, a zatrudnienie i zarobki w ZTM i ratuszu będą rosły, my będziemy o tym głośno mówić" - dodał.

Według działacza warszawskiego PJN Tomasza Jabłońskiego, w tym roku ratusz przeznaczył 49 mln zł na nagrody dla swoich pracowników. Według niego należy więc zastanowić się nad tym, w jaki sposób wykorzystane zostaną wpływy z wyższych cen biletów.

Członkowie warszawskiego PJN wskazali również na niespójną politykę władz miasta w kwestii komunikacji miejskiej. "Z jednej strony miasto stara się przekonać warszawiaków do korzystania z miejskich środków transportu: promocja ich ekologiczności, wysokie ceny parkowania w centrum czy bus pasy dla transportu zbiorowego skłaniają ludzi do przesiadania się z samochodów do autobusów, tramwajów czy metra, a jednocześnie tym ludziom mówi się, że muszą zapłacić więcej, bo potrzebujemy waszych pieniędzy".

Jak powiedziała we wtorek PAP zastępczyni rzecznika stołecznego ratusza Agnieszka Kłąb, "wzrost taryfy za przejazd komunikacją miejską jest konieczny, a pieniądze uzyskane z podwyżki wykorzystane będą na zakup nowego taboru i finansowanie stołecznych inwestycji komunikacyjnych".

"W najbliższym czasie w skład taboru warszawskiego wejdzie 45 nowych pociągów metra, 186 niskopodłogowych tramwajów, 168 niskopodłogowych, klimatyzowanych autobusów oraz 13 pociągów SKM. Dodatkowo wpływy z opłat za bilety zasilą budżet takich inwestycji jak: budowa II linii metra, Mostu Północnego czy torowiska tramwajowego wzdłuż ulicy Sobieskiego" - dodała Kłąb.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE