PARTNER PORTALU
  • BGK

PKP Intercity: Pierwszy Dart z Pesy rozpoczyna kursowanie

  • AT    28 grudnia 2015 - 12:58
PKP Intercity: Pierwszy Dart z Pesy rozpoczyna kursowanie

Nowe pociągi będą kursować na trasach: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała (Pesa Dart, fot.wikipedia.org/Jakub Murat/Muri)/CC BY-SA 4.0)

Pierwszy z dostarczanych przez Pesę Bydgoszcz elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Dart rozpocznie kursowanie rozkładowe 29 grudnia, od przejazdu z Warszawy do Lublina, podało PKP Intercity.




W połowie grudnia PKP IC podało, że porozumiało się z Pesą ws. opóźnionych dostaw pociągów typu PesaDart. Producent otrzyma środki za składy w momencie finalnego odbioru. PKP IC nie zrezygnuje jednak z nałożenia kar umownych.

Prezes Pesy Tomasz Zaboklicki zadeklarował wtedy, że spółka zbuduje pojazdy do końca roku. Termin dostawy minął 14 grudnia.

23 maja br. PKP Intercity i Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz podpisały umowę na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych Dart. Wartość projektu to ponad 1,3 mld zł. Pociągi miały rozpocząć kursowanie pod koniec 2015 roku. 70% środków na inwestycję pochodzi z funduszy unijnych.

Nowe pociągi będą kursować na trasach: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (5)

  • bmerz, 2016-01-02 20:03:00

    Jako były pracownik firmy, która dostarczała części dla PESA, jak tylko gdzieś widzę ten napis to mam ciarki i boję się korzystać z ich gotowych "produktów". Nasza polska rzeczywistość i polskie "kombinowanie":/
  • pyrlandczyk, 2015-12-28 19:15:32

    Poznan-METROPOLIA?Ominela Poznan Pendolina.Omija Pessa.Slow City.Zadupie!!
  • łoś, 2015-12-28 17:59:07

    Do niedoszłypodróżny: Wiadomo pendolino jeździ z dokładnością zegarków ówczesnego ministra Nowaka a Darty czy też Flirty mimo iż są tańsze i ponad standard w stosunku do większości torowisk to pewnie są gorszegdyż nie chciały finansować estetyki ministerialnego mankietu