PKP: Linia kolejowa Warszawa-Radom: Modernizacja nie jest zagrożona

• Termin modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Radomia nie jest zagrożony - uspokaja PKP.
• Zgodnie z harmonogramem przebiega przebudowa liczącego 27 km odcinka z Warszawy Okęcie do Czachówka.
• W fazie przetargowej są następne odcinki trasy do Radomia.
PKP: Linia kolejowa Warszawa-Radom: Modernizacja nie jest zagrożona
Jakubowski zaznaczył, że mimo opóźnień terminy realizacji inwestycji nie są zagrożone (fot.pixabay.com)

Liczący 100 km odcinek linii kolejowej nr 8 między RadomiemWarszawą jest objęty albo toczącymi się już robotami, albo pracami związanymi z przetargami i wyłanianiem wykonawców.

Zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku miesięcy ówczesnej minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak, modernizacja całego odcinka z Radomia do stolicy miałby się zakończyć najpóźniej w 2020 r.

Zaniepokojenie mieszkańców Radomia, którzy od lat zabiegali o modernizację linii kolejowej do stolicy, wywołały jednak ostatnie doniesienia o problemach związanych z przetargiem na przebudowę odcinka Warka-Radom. Termin składania ofert był zmieniany już kilkakrotnie.

Według rzecznika PKP Karola Jakubowskiego, zmiana ta nie jest zależna od PLK - wynika m.in. z odwołania, które zgłosił jeden z oferentów do Krajowej Izby Odwoławczej. "Odwołanie zostało przez KIO uwzględnione. Decyzja KIO wzbudziła wątpliwości Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który skierował sprawę do sądu okręgowego" - wyjaśnił rzecznik.

Jakubowski zaznaczył, że mimo opóźnień terminy realizacji inwestycji nie są zagrożone. Modernizacja linii pomiędzy Czachówkiem a Radomiem - jak powiedział - ma się rozpocząć w 2018 r.

Obecnie prowadzona jest przebudowa 27-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Warszawy Okęcie do Czachówka. Prace - zdaniem rzecznika - przebiegają zgodnie z harmonogramem. Na tym odcinku PKP planuje modernizację trzech stacji i sześciu przystanków, wymianę 77 km torów, montaż ponad 100 rozjazdów i nowych urządzeń sterowania ruchem oraz 75 km sieci trakcyjnej. Koszt inwestycji to 460 mln zł. Prace mają zakończyć się w II kwartale 2017 r.

W ocenie rzecznika największe zmiany widać już na stacji Warszawa Okęcie oraz przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny. Na stacji Okęcie stoi konstrukcja nowej, przedłużonej kładki, która zapewni pasażerom bezpieczne dojście na peron. "Zamontowane tam windy ułatwią poruszanie się osobom niepełnosprawnym i starszym. Z części nowego, wyspowego peronu korzystają już pasażerowie" - podkreślił Jakubowski. Przebudowa stacji na Okęciu ma zakończyć się jesienią.

Na przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny część starych peronów została już rozebrana i wykonawca jest na etapie zabudowy ścianek peronowych dla nowych, 200-metrowych peronów zaprojektowanych na zewnątrz torów. Trwają też prace przygotowawcze do budowy wiaduktu drogowego, który zastąpi obecny przejazd kolejowy w ciągu ulicy Karczunkowskiej, w sąsiedztwie przystanku osobowego Warszawa Jeziorki.

Od połowy marca prace obejmą także stację Piaseczno, przystanek Zalesie Górne oraz jeden z torów pomiędzy Piasecznem a Czachówkiem.

Jakubowski podkreślił, że zmodernizowanie odcinka Warszawa Okęcie - Czachówek umożliwi przewoźnikom uruchomienie zupełnie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii.

Efektem przebudowy linii nr 8 ma być zwiększenie prędkości pociągów do 160 km na godzinę. Po zakończeniu wszystkich prac podróż najszybszym pociągiem między Radomiem a Warszawą zajmie około 70 minut.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU