PKP PLK chwali się postępami prac. Za cztery lata z Warszawy do Białegostoku podróż krótsza o dwie godziny

Za cztery lata podróż pociągiem z Warszawy do Białegostoku ma zająć mniej niż dwie godziny. Trwa modernizacja kolejnych odcinków tej trasy w ramach Rail Baltica.
PKP PLK chwali się postępami prac. Za cztery lata z Warszawy do Białegostoku podróż krótsza o dwie godziny
Obecnie PKP PLK mają w kraju 21 projektów dofinansowanych z CEF sumą ponad 3 mld euro (fot. Twitter/PKP PLK)

• Całość prac na odcinku od Białegostoku do Warszawy zakończymy w 2021 roku - poinformował Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK podczas konferencjęi na temat inwestycji realizowanych w Polsce z dofinansowaniem z UE z programu Connecting Europe Facility (CEF) "Łącząc Europę".

• Polski odcinek międzynarodowej trasy Rail Baltica to 341 km z Warszawy do granicy z Litwą w Trakiszkach. 

• Obecnie PKP PLK mają w kraju 21 projektów dofinansowanych z CEF sumą ponad 3 mld euro. 

Polski odcinek międzynarodowej trasy Rail Baltica to 341 km z Warszawy przez Białystok, Ełk do granicy z Litwą w Trakiszkach - przypomniał zastępca dyrektora rejonu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA Krzysztof Pietras.

Odcinki Rail Baltica od Sadownego do Czyżewa i z Czyżewa do Białegostoku są wśród 21 projektów w kraju, na które PKP PLK dostało dofinansowanie z CEF.

Pietras przypomniał, że koszt odcinka Sadowne-Czyżew to ok. 1 mld zł. Od sierpnia 2017 r. trwają prace budowlane na tym odcinku i mają być zakończone w 2019 r. Do czerwca 2018 r. ma być gotowy projekt modernizacji odcinka Czyżew-Białystok, pod koniec 2018. r. ma być zawarta umowa z wykonawcą. Prace będą kosztowały ok. 1,6 mld zł - dodał Krzysztof Pietras. Przypomniał także, że jest przetarg na projekt modernizacji odcinka Białystok-Ełk.

Wszystkie te inwestycje mają służyć szybszej i bezpieczniejszej komunikacji międzyregionalnej, rozwojowi gospodarczemu. Pociągi osobowe mają jeździć z prędkości 160 km/h, towarowe do 120km/h - przypomina PKP PLK. Mają być też udogodnienia dla osób, które mają kłopoty ze sprawnym poruszaniem się.

Wicedyrektor Pietras poinformował także, że trwają przygotowania do realizacji Rail Batica na odcinku powyżej Ełku. Dodał, że plan zakłada ogłoszenie przetargu na tę inwestycję w 2023 r. z czasem realizacji do 2025 r.

- Źródła finansowania oczywiście będą ustalone, kiedy będziemy już bliżej terminów, które są przeznaczone do realizacji tej inwestycji - dodał Jakubowski. Podkreślił, że inwestycje są planowane. - Rail Baltica to linia kolejowa dla nas bardzo ważna - dodał.

Jak wcześniej podawały PKP PLK, w ramach Rail Baltica gotowy jest 66 km odcinek Warszawa-Sadowne (prace kosztowały ok. 1,5 mld zł). Inwestycja również była dofinansowana z CEF.

Anna Jędrzejewska, naczelnik wydziału wdrażania projektów unijnych z PKP PLK poinformowała, że obecnie PKP PLK mają w kraju 21 projektów dofinansowanych z CEF sumą ponad 3 mld euro. Łączna wartość tych inwestycji to ponad 4 mld euro. Prace dotyczą 950 km linii kolejowych. W realizacji jest 17 projektów na 760 km torów. Łączna wartość tych inwestycji to 3,3 mld euro (2,6 mld euro z tej kwoty pochodzi z CEF).

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE