Pociąg z Łodzi do Sieradza i Warszawy zmodernizowany

8,5 mln zł kosztowała samorząd województwa łódzkiego modernizacja pociągu EN 57, który we wtorek wyjedzie na trasy regionu. Skład będzie jeździł z Łodzi do Sieradza i Warszawy - poinformował w poniedziałek łódzki urząd marszałkowski.
Pociąg z Łodzi do Sieradza i Warszawy zmodernizowany

To już 11. taki zmodernizowany pociąg, który należy do samorządu województwa. Najpóźniej do 2015 roku zmodernizowanych lub unowocześnionych ma zostać 17 tego typu składów w ramach Przewozów Regionalnych. Władze województwa liczą, że pociągi te jeździć będą przynajmniej przez 20 lat.

Zdaniem marszałka województwa łódzkiego Witolda Stępnia modernizacja pociągów to jeden z elementów systemu poprawy infrastruktury kolejowej w regionie. Przypomniał, że w skład tego systemu - oprócz modernizacji EN 57 - wchodzą także: budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz remonty torów.

Zmodernizowany pociąg EN 57 ma nowe opływowe czoło. Zmieniona została forma i ukształtowanie siedzisk i oparć foteli - na bardziej miękkie. Wyposażony jest m.in. w nowoczesny system sterowania drzwi, klimatyzację przedziałów, gniazdka do podłączenia mobilnych urządzeń elektrycznych, przyciemniane szyby i monitory LCD. Skład posiada toalety z tzw. ekologicznym obiegiem zamkniętym, a także urządzenia ułatwiające podróżowanie osobom z ograniczoną sprawnością ruchową, oraz miejsca do przewijania niemowląt. Nowością w nim jest automat do sprzedaży przekąsek i zimnych napojów oraz składane wieszaki na rowery.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa podróżnych pociągi wyposażono w system monitoringu z zapisem danych i podglądem wnętrza i otoczenia pojazdu. Skład ma także kamery śledzące trasę przejazdu i rejestrator rozmów w kabinie maszynisty oraz światłowodowy system oświetlenia awaryjnego umieszczony w podłodze. Pociąg może jechać z prędkością do 120 km na godz.

Modernizację wykonało konsorcjum firm Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna (ŁKA) ma połączyć Łódź z miastami i gminami aglomeracji. Pociągi mają kursować na trasach: Łódź Kaliska - Sieradz; Łódź Kaliska - Łowicz; Łódź Fabryczna - Koluszki, a także na odcinku Zgierz - Kutno oraz Łódź Chojny - Łódź Widzew.

Projekt zakłada zakup 20 elektrycznych pociągów oraz budowę nowoczesnego zaplecza technicznego dla taboru. Wartość całej inwestycji to ponad 113,7 mln euro. Pierwsze pociągi mają wyjechać na tory w połowie 2014 roku. Właścicielem spółki Łódzka Kolei Aglomeracyjna jest samorząd województwa łódzkiego.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE