Pociągi do likwidacji

  • Dziennik Gazeta Prawna
  • 11-01-2010
  • drukuj
Samorządowa kolej domaga się 370 mln zł dopłaty za przewozy. Obok kłopotów finansowych grozi jej wycofanie pociągów InterRegio. Spółka Intercity poskarżyła się regulatorowi, że na rynku trwa dzika konkurencja.

Spółka Przewozy Regionalne domaga się od Ministerstwa Infrastruktury 323 mln zł dopłaty za uruchamiane w latach 2006-2008 pociągi pospieszne. Razem z odsetkami chodzi o 370 mln zł. Spółka uważa, że w tych latach przysługująca deficytowym pociągom dotacja budżetowa była zaniżona.

„Kwota wynika z różnicy między realnymi kosztami uruchomienia pociągów pospiesznych a wysokością dotacji” powiedział „Dziennikowi Gazecie Prawnej” Paweł Moraczewski, prezes Przewozów Regionalnych.

Taki zastrzyk pieniędzy pozwoliłby spółce załatać dziurę finansowa, która powstała po nieudolnym przekazaniu przez grupę PKP udziałów w Przewozach Regionalnych 16 samorządom wojewódzkim.

Urząd Transportu Kolejowego sprawdza, czy w trakcie układania najnowszego rozkładu jazdy przewoźnicy nie złamali prawa. Wyniki postępowania mogą uderzyć przede wszystkim w kolej zarządzaną przez samorządy.

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

Marian, Ty jak Paździoch, głupstwa klepiesz. Przecież Głosowałeś za Unią, za Słońcem Kaszub, to do kogo masz teraz pretensje?
Krzysztof, a Ty to chyba z księżyca spadłeś! Głosowałeś, żeby Kaczyński był Preziem? To teraz cierp! Kto podpisał kapitulację lizbońską?

Ferdynand Kiepski, 2010-01-15 16:40:57 odpowiedz

Poważne państwa pozostawiają strategiczne gałęzie gospodarki w swoich rekach jako monopole.Kolejnictwo,przemysł zbrojeniowy,energetyczny i tp.To podstawa względnej suwerenności.

Marian, 2010-01-15 13:52:22 odpowiedz

następna gałąz gospodarki do sprzedania obcym,podział PKP był środkiem do ośiągnięcia celu.Polska staje się krajem neokolonialnym.

Krzysztof, 2010-01-12 09:20:21 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU