Pół miliona wypożyczeń rowerów

Pół miliona wypożyczeń i prawie 100 tysięcy użytkowników we wszystkich systemach Nextbike – mieszkańcy Wrocławia, Opola, Poznania i Warszawy coraz chętniej przesiadają się na rowery.
Pół miliona wypożyczeń rowerów
Od startu pierwszego z systemów w czerwcu 2011 roku, na wypożyczonych rowerach przejechali łącznie milion kilometrów.

W ramach systemu Nextbike - bezobsługowych wypożyczalni rowerowych, które działają we wszystkich tych miastach – na ulice wyjeżdża każdego dnia 1 500 jednośladów, które średnio wypożyczane są 5 tys. razy. Od marca liczba ta wzrośnie, bo już dziś wiadomo, że warszawski system Veturilo wzbogaci się o kolejne 1 100 jednośladów.

Statystyki pokazują, że rower w przestrzeni miejskiej jest dziś potrzebny. Mieszkańcy po niego sięgają, bo jest szybkim, tanim i ekologicznym środkiem transportu.

Jak sugerują dane systemowe rowery wypożyczają od wczesnych godzin porannych, by dojechać nimi do szkoły, pracy, na zakupy do centrum, czy wieczorem – w ramach spotkań towarzyskich „na mieście”. Średnia trasa przejazdu jednośladem Nextbike w każdym z miast wynosi ok. 2 km i trwa nieco ponad 20 minut.

- Nasze doświadczenia pokazują, że system rowerów miejskich to dobre rozwiązanie zarówno dla dużych miast, które w swoich obszarach centralnych wprowadzają ograniczenia dla ruchu samochodowego, np. strefy płatnego parkowania i ruchu pieszych, jak też dla mniejszych miejscowości – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska, firmy, która kompleksowo wdraża i obsługuje miejskie wypożyczalnie rowerowe.

Korzyści z wdrożenia takiego systemu w każdym z nich są podobne i niezaprzeczalne. Rowery na mieście to mniej korków na ulicach, emisji spalin i hałasu, a także więcej miejsc parkingowych

- To także dowód, że miasto stawia na zrównoważony rozwój i inwestuje w ekologiczne oraz nowoczesne rozwiązania – dodaje Tomasz Wojtkiewicz.

Za pierwsze 20 minut jazdy wypożyczonym rowerem miejscy cykliści nic nie płacą. Taka bowiem jest idea wypożyczalni Nextbike – by mieszkańcy mogli wykorzystywać je bezpłatnie jako alternatywę bądź uzupełnienie dla innych środków komunikacji miejskiej i rowerem dojechać tam, gdzie dotychczas było to niemożliwe. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE