Połowa pociągów do wymiany?

  • przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna
  • 26-04-2010
  • drukuj
Kolejowe spółki będą zmuszone wydać miliony na wymianę osi i kół w starych wagonach. Samorządowe Przewozy Regionalne będzie to kosztowało 174 mln zł.
Połowa pociągów do wymiany?

Juliusz Engelhardt, podsekretarz stanu w Ministerstwie Iinfrastruktury, powiedział "Dziennikowi Gazecie Prawnej", że ministerstwo chce wprowadzić obowiązek wymiany i zniszczenia zestawowów kołowych w pociągach, których wiek przekracza 25 lat w przypadku spółek pasażerskich i 30 lat dla towarowych.

Ministerstwo Infrastruktury zaalarmowała ubiegłoroczna katastrofa kolejowa we włoskim miasteczku Viareggio z udziałem polskich wagonów oraz dwa wypadki lokomotyw PKP Intercity.

"Trzy największe spółki pasażerkie, czyli PKP Intercity, Przewozy Regionalne oraz Koleje Mazowieckie, będą musiały odnowić ponad połowę swojego taboru", informuje "DGP".

Przewozy regionalne będzie to kosztowało 174 mln zł.

Na wymianę osi i kół w starych wagonach resort chce dać przewoźnikom co najmniej trzy lata.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU