Polsko-hiszpańskie konsorcjum przebuduje tory w Chorzowie

Polsko-hiszpańskie konsorcjum NDI-Balzola przebuduje torowisko tramwajowe na jednej z ważniejszych arterii Chorzowa - ponaddwukilometrowej ul. Armii Krajowej. Konsorcjum wygrało przetarg Tramwajów Śląskich na to zadanie, oferując prawie 29 mln zł brutto.
Polsko-hiszpańskie konsorcjum przebuduje tory w Chorzowie

Tą mocno zniszczoną trasą w Chorzowie kursuje m.in. jedna z ważniejszych linii tramwajowych w aglomeracji katowickiej - nr 7, łącząca obecnie Katowice ze Świętochłowicami, a docelowo - także z Bytomiem.

Zaplanowane na 20 miesięcy prace będą częścią wartego 800 mln zł unijnego projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej w sześciu miastach regionu. Do końca 2014 r. wykonane mają zostać remonty ok. 46 km torów.

Czytaj też: Skanska wyremontuje tory przy Parku Śląskim

Polsko-hiszpańskie konsorcjum firmy NDI SA oraz Construcciones y Promociones Balzola Sociedad Anonima prowadzi już roboty w aglomeracji.

Na zlecenie samorządu Katowic kończy przebudowę torowisk tramwajowych w rejonie katowickiego rynku. W ramach unijnego projektu wykonuje też podobne prace na ul. 3 Maja w centrum Katowic oraz złożyło najkorzystniejszą ofertę (prawie 20 mln zł brutto) na przebudowę torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej w Rudzie Śląskiej i kilku przejazdów w innych częściach tego miasta.

Teraz oferta konsorcjum została też wybrana w przetargu obejmującym dwa odcinki ul. Armii Krajowej w Chorzowie - od ul. Gałeczki (w pobliżu granicy z Katowicami) do ul. Dąbrowskiego oraz od ul. Dąbrowskiego do granicy miasta ze Świętochłowicami.

Obecnie ul. Armii Krajowej kursują linie nr 7 (Łagiewniki Targowisko - Koszutka Słoneczna Pętla) oraz 20 (Chorzów Ratusz - Szopienice Pętla). W przeszłości "siódemka" przez Łagiewniki kursowała do centrum Bytomia. Po zaplanowanej w ramach unijnego projektu odbudowie torów z Łagiewnik do Bytomia linia ta ma wrócić na swoją dawną trasę.

Oprócz kontraktów z NDI-Balzola Tramwaje Śląskie, realizując unijny projekt, w ostatni piątek podpisały z firmą Skanska wartą 21,2 mln zł brutto umowę na remonty torowisk od Ronda do Pętli Słonecznej i wzdłuż Parku Śląskiego w Katowicach, a także pobliskiego odcinka wzdłuż ul. Katowickiej w Chorzowie.

Skanska na początku grudnia została wykonawcą modernizacji torowisk w Bytomiu: ul. Powstańców Warszawskich i Moniuszki, przy części ul. Katowickiej, przejazdu przez ul. Zabrzańską w Bobrku oraz modernizacji części ul. Bytomskiej w zabrzańskiej dzielnicy Biskupice (za blisko 6 mln zł).

Krakowska firma ZUE SA została natomiast w ostatnich tygodniach wykonawcą remontów sosnowieckich torowisk od ulicy 3 Maja do Pętli Zagórze i niektórych przejazdów przez tory (za 32,3 mln zł), a także w Zabrzu, gdzie wyremontuje całą ul. 3 Maja i krótki odcinek ul. Wolności (za 20,5 mln zł).

Zaplanowano jeszcze postępowania na roboty w katowickiej dzielnicy Szopienice oraz na ul. Gliwickiej oraz Kościuszki, które nie zostały dotąd ogłoszone. W Sosnowcu nieogłoszone dotąd przetargi będą dotyczyły ul. Małachowskiego i Piłsudskiego oraz zadań związanych z rozbudową do dwóch torów jednotorowego połączenia Sosnowiec-Katowice.

W Chorzowie nie rozpoczął się jeszcze przetarg na fragment ul. Wolności. W Bytomiu od 4 stycznia trwa przetarg ws. ul. Jagiellońskiej i Miarki, a także odbudowy torowiska wzdłuż ul. Łagiewnickiej i Świętochłowickiej.

Planowana wartość całego unijnego projektu (modernizacja infrastruktury oraz remont i zakup nowych tramwajów, a w Tychach trolejbusów) to niespełna 652 mln zł netto (801 mln zł brutto). Dofinansowanie z programu Infrastruktura i Środowisko wyniesie ok. 385 mln zł (59 proc. kosztów).

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU