Pomorski rower metropolitalny. Wybrano lokalizacje stacji

Tylko w Gdańsku będzie ok. 360 stacji postojowych Systemu Roweru Metropolitalnego. W całym systemie będzie ich w sumie 682 - wiadomo już, w których miejscach parkować będą miejskie jednoślady.
Pomorski rower metropolitalny. Wybrano lokalizacje stacji
Konsultacje społeczne lokalizacji w Gdańsku (fot. RMA UMG)

Konsultacjach społeczne w sprawie lokalizacji stacji dla roweru metropolitalnego  zostały przeprowadzone w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Redzie (wcześniej także w Tczewie). Mieszkańcy mieli możliwość zapoznania się z propozycją sieci stacji postojowych przygotowanych wstępnie przez poszczególne miasta i przekazać swoje uwagi na ten temat.

Wnioski zebrane w ramach miast zostały przeanalizowane przez pracowników Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk - Gdynia - Sopot, które jest realizatorem Systemu Roweru Metropolitalnego dla 14 gmin.

29 listopada ogłoszono listę miejsc postojowych dla roweru metropolitalnego. W samym Gdańsku będzie ok. 360 lokalizacji dla pojazdów SRM. W całym systemie będzie ich w sumie 682.

- Mieszkańcy najczęściej przesyłali swoje sugestie za pośrednictwem poczty elektronicznej, odebraliśmy blisko dwieście e-maili z sugestiami dotyczącymi lokalizacji stacji postojowych Roweru Metropolitalnego. Warto zaznaczyć, że w każdej wiadomości było od kilku do kilkunastu propozycji – mówi Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik projektu System Roweru Metropolitalnego.

- Konsultacje pozwoliły przedyskutować i skorygować zaproponowane lokalizacje stacji postoju rowerów, ich pojemność, położenie w topografii lokalnej i przydatność pod kątem obsługi jak największej liczby użytkowników - dodaje Grzegorz Krajewski z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Skorygowaliśmy kilkadziesiąt miejsc, zmieniając nieznacznie lokalizacje lub pojemność stacji.

W Gdańsku, po konsultacjach z mieszkańcami, pojawiły się też nowe stacje, np. przy nowo budowanym osiedlu przy al. Rzeczypospolitej i ul. Chłopskiej.

- W związku z dużym zainteresowaniem rowerami ze wspomaganiem elektrycznym w Gdańsku, postanowiliśmy zmniejszyć pojemność stacji zaplanowanych dla tych pojazdów  z 20 do 18 stojaków, dzięki czemu udało się dołożyć dwie dodatkowe stacje - dodaje Grzegorz Krajewski.

W gdańskiej flocie roweru miejskiego 10 proc. pojazdów stanowić będą “elektryki”, które będzie trzeba parkować w specjalnych stacjach dokujących, umożliwiających ładowanie akumulatorów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE