Ponad 2 tys. studentów sprawdziło podróże Kolejami Śląskimi

Koleje Śląskie sprzedały w październiku br. o ponad 2,2 tys. biletów miesięcznych z ulgą studencką więcej, niż w tym samym okresie 2016 r. Przewoźnik ocenia, że to efekt przeprowadzonej akcji promocyjnej, skierowanej do tej grupy pasażerów.
Ponad 2 tys. studentów sprawdziło podróże Kolejami Śląskimi
Należące do samorządu woj. śląskiego Koleje Śląskie na 11 liniach przewożą blisko 16 mln pasażerów rocznie (fot. mat. KŚ)

• Prócz cen mających skłaniać studentów, by sprawdzili czy kolej może być dla nich atrakcyjną formą dotarcia na uczelnie, KŚ wprowadziły z myślą o nich bezpośrednie połączenia między dwoma ośrodkami akademickimi - Katowicami a Cieszynem.

• Spółka umożliwiła też chętnym studentom odbywanie praktyk w swoich działach (skorzystało z nich już kilka osób).

Studenci i uczniowie to ok. jedna trzecia z ok. 15,5 mln pasażerów tego przewoźnika w ciągu roku.

Ofertę "Studenciak" KŚ skierowały do osób, które zaczynają studia. Studenci pierwszych lat mogli od 19 września do końca października kupować imienny bilet miesięczny dla wybranej relacji za 1 zł. Od początku września obowiązywał też bilet "Studenciak - weekend". Za 1 zł każdy student z ważną legitymacją mógł przejechać wybranym połączeniem tam i z powrotem w ciągu jednego weekendu.

Według informacji Kolei Śląskich z oferty "Studenciak - weekend" skorzystało prawie 350 osób.

"Porównując sprzedaż biletów z ulgą studencką w październiku tego roku z październikiem 2016 r. widzimy wzrost o ponad 2,2 tys. biletów miesięcznych. Wiele wskazuje zatem na to, że Studenciak przyciągnął do kolei nowe grono pasażerów, które być może nie rozważało wcześniej takiego środka transportu" - ocenił cytowany prezes spółki Wojciech Dinges.

"Mamy nadzieję, że teraz znaczna część z nich zostanie z nami na dłużej. W przyszłym roku zamierzamy powtórzyć całą akcję" - dodał.

Obie oferty specjalne były głównymi elementami ogłoszonego przez Koleje Śląskie w 2017 r. "Roku Studenta". Przed rozpoczęciem tego przedsięwzięcia przedstawiciele spółki spotykali się z przedstawicielami uczelni regionu i organizacji studenckich, a następnie m.in. przygotowali i wdrożyli rozwiązania mające zachęcać studentów do podróżowania pociągami.

Prócz cen mających skłaniać studentów, by sprawdzili czy kolej może być dla nich atrakcyjną formą dotarcia na uczelnie, KŚ wprowadziły z myślą o nich bezpośrednie połączenia między dwoma ośrodkami akademickimi - Katowicami a Cieszynem; poprawiły też ofertę na trasie Katowice - Bytom - Tarnowskie Góry - Lubliniec, m.in. wprowadzając tam zmodernizowane pociągi.

Spółka umożliwiła też chętnym studentom odbywanie praktyk w swoich działach (skorzystało z nich już kilka osób). Ponadto, przekazała, że dzięki wspólnym staraniom jej władz, samorządu Chorzowa oraz Uniwersytetu Śląskiego, na linii Chorzów Batory - Bytom, czyli początkowym odcinku tzw. magistrali węglowej, powstanie nowy przystanek kolejowy "Chorzów Uniwersytet".

Zmiany te KŚ wprowadzają, by zwiększać atrakcyjność oferty dla pasażerów. Służyć temu ma też planowane na 2018 r. wycofanie wszystkich dzierżawionych od spółki Przewozy Regionalne ok. 20 pociągów starego typu EN57. Spółka odbiera nowe pociągi z ostatniego zamówienia, które mają je w pełni zastąpić; pierwszy pojazd typu Elf 2 bydgoskiej Pesy wyjechał na trasę w połowie września br. (częściowo nowy tabor jest odbierany z opóźnieniami; na mocy umowy producent zapewnia wówczas tabor zastępczy).

Ogółem na podstawie ubiegłorocznej umowy z Pesą, będącej efektem wspólnego przetargu samorządu województwa i Kolei Śląskich, dotąd zamówiono 19 nowych pociągów (13 w zamówieniu podstawowych i sześć na podstawie tzw. prawa opcji). Możliwy jest jeszcze zakup kolejnych paru pojazdów - w tzw. zamówieniu uzupełniającym. Po tych zakupach KŚ mają korzystać wyłącznie z nowoczesnego lub zmodernizowanego taboru.

Należące do samorządu woj. śląskiego Koleje Śląskie na 11 liniach przewożą blisko 16 mln pasażerów rocznie. Roczny budżet przewoźnika to ok. 200 mln zł. Od 2016 r. obowiązuje go 10-letnia umowa na wykonywanie przewozów - z roczną dotacją do poziomu 140 mln zł. Władze regionu zdecydowały o takim okresie umowy, by umożliwić długofalowe decyzje inwestycyjne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE