PARTNER PORTALU
  • BGK

Posłanka pyta o koszty utworzenia bazy danych o odpadach

  • bad    10 kwietnia 2018 - 21:20
Posłanka pyta o koszty utworzenia bazy danych o odpadach
Pojawiają się pytania o bazę danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarki odpadami (BDO). Fot. pixabay

Posłanka Polskiego Stronnictwa Ludowego (PSL) Urszula Pasławska pyta resort środowiska, kto tworzył bazę danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO), ile kosztował ten proces, a także, jaka będzie kolejna funkcjonalność systemu i kiedy zostanie uruchomiona.




  • Urszula Pasławska zwraca uwagę, że od 24 stycznia 2018 r., pod adresem www.bdo.mos.gov.pl, działa rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.
  • To pierwsza baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO).
  • Za jego prowadzenie odpowiedzialni są marszałkowie województw.

Posłanka dodaje, że rejestr jest narzędziem informatycznym, które będzie gromadziło informacje o podmiotach, które wprowadzają na rynek produkty, produkty w opakowaniach oraz gospodarujących odpadami. Będzie on służył nie tylko organom administracji państwowej czy inspekcji ochrony środowiska, ale również przedsiębiorcom. W przypadku przedsiębiorców transportujących odpady, po uzyskaniu wpisu do rejestru, nie będzie już konieczności uzyskiwania zezwoleń na transport odpadów.

Czytaj też: Będzie podatek, który zniechęci do odzysku energetycznego odpadów

Urszula Pasławska prosi w interpelacji o podanie składu zespołu powołanego w Ministerstwie Środowiska do tworzenia BDO. - Na komisjach sejmowych i senackich wielokrotnie pan minister deklarował, iż BDO jest budowane przez pracowników Ministerstwa Środowiska. W jakim trybie rejestr BDO stworzony został przez firmę ProActa, co widoczne jest w prawym dolnym rogu strony głównej rejestru? (…) Czy zlecenie obejmowało tylko moduł rejestru - BDO, czy także kolejne elementy? Jakiej wartości jest/była zawarta umowa? - pyta posłanka Pasławska.

Urszula Pasławska pyta ponadto, czy wielokrotnie deklarowany przez Ministerstwo Środowiska elektroniczny obieg dokumentów w bazie danych o odpadach, będzie odbywał się tak jak w rejestrze BDO. Ten ostatni składa się z trzech załączników w formacie word, które należy wypełnić i wysłać w papierowej wersji do urzędów marszałkowskich, gdzie pracownicy wpisują ich treść do systemu. - Niektóre wnioski wymagają wprowadzenia ręcznie kilku tysięcy pozycji (kodów odpadów) – twierdzi posłanka.

Posłankę PSL interesuje także, dlaczego z nowelizacji ustawy o odpadach zniknął zapis o przeniesieniu dotychczasowych baz danych do BDO. - Czy BDO będzie pustą bazą wypełnianą od 2020 roku? – pyta.

Urszula Pasławska dopytuje o kolejne funkcje systemu: Jaka będzie kolejna funkcjonalność systemu i kiedy zostanie uruchomiona? Kto ją wykonuje? Kiedy minister środowiska ogłosi w komunikacie, iż utworzył BDO?

Posłanka pyta też o to, gdzie podmioty rejestrujące się w bazie powinny wpłacać zabezpieczenie finansowe i który organ jest właściwy (GIOŚ czy marszałek województwa) - chodzi o firmy wprowadzające sprzęt elektroniczny do obrotu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Agnieszka, 2018-04-13 09:18:32

    Na następny dzień pojawiła się odpowiedź na tę interpelację: atmoterm.pl/czy-baza-danych-o-odpadach-zostala-utworzona/

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.