PARTNER PORTALU
  • BGK

Powstał Wrocławski Program Tramwajowy

  • pt    19 września 2016 - 15:20
Powstał Wrocławski Program Tramwajowy
Najbliższe plany Wrocławia to wydłużenie trasy przez Nowy Dwór, budowa torowiska z pętli Sępolno na Swojczyce oraz z parku Południowego na Ołtaszyn (fot.wroclaw.pl)

• Wrocław ogłosił program dla rozwoju transportu tramwajowego.
• WPT określa około 60-70 km nowych tras (około 40 zadań inwestycyjnych), do realizacji w tempie 3-4 km rocznie. Zatem całość programu do zrealizowania w horyzoncie około 20 lat.




Najbliższe plany Wrocławia to wydłużenie trasy przez Nowy Dwór, budowa torowiska z pętli Sępolno na Swojczyce oraz z parku Południowego na Ołtaszyn. Uwzględnione są również linie m.in. na Psie Pole i Jagodno.

– Jest to pierwsza odsłona programu, nad którym miejski zespół ekspertów pracował razem z dr. Maciejem Kruszyną z Politechniki Wrocławskiej. Materiał zostanie poddany pod dyskusję i konsultacje z mieszkańcami. Nasz główny cel to poprawa dostępności komunikacji miejskiej, najważniejsza będzie rozbudowa sieci tramwajowej – mówił w zajezdni MPK Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia.

Jak mówi dr Maciej Kruszyna program pokazuje pewien horyzont. Jest to również poszerzenie obecnego planu inwestycyjnego, który zostanie wpisany w plan transportowy.

Trzy inwestycje

- Do realizacji do 2022 roku założyliśmy wykonanie trzech inwestycji, o których już dużo się mówiło, czyli tramwaj na Nowy Dwór, torowisko przez Długą i Popowicką oraz przez ul. Hubską. Doszły też trzy nowe zadania: wydłużenie linii na Nowy Dwór ul. Rogowską do pętli przy stacji kolejowej, tramwaj na Swojczyce od pętli Sępolno oraz na Ołtaszyn z pętli park Południowy – wylicza dr Kruszyna.

Pięć kluczowych elementów WPT to:

*rozbudowa sieci tramwajowej;

*nowy tabor oraz obiekty zaplecza (w tym zajezdnia);

*promocja podróżowania tramwajami;

*wprowadzenie stałego układu linii;

*integracja z koleją aglomeracyjną.

Założenia rozbudowy sieci to dotarcie do osiedli obecnie bez obsługi tramwajami (w pierwszej kolejności do dużych generatorów ruchu, dalej na inne osiedla, do węzłów kolei aglomeracyjnej, parkingów Park and Ride), nowe korytarze tramwajowe w centrum, przebudowy węzłów dla zwiększenia niezawodności oraz sprawności ruchu.

WPT określa około 60-70 km nowych tras (około 40 zadań inwestycyjnych), do realizacji w tempie 3-4 km rocznie. Zatem całość programu do zrealizowania w horyzoncie około 20 lat.

Nowe trasy

Na najbliższą perspektywę czasową przewiduje się intensyfikację inwestycji „tramwajowych”, realizację w horyzoncie 5 lat (do 2022) około 15 km nowych tras.

WPT wyznacza miejsca styku sieci miejskiej (tramwaj) z aglomeracyjną (kolej), sugerując lokalizacje przystanków (zmiana dotychczasowych, nowe miejsca); kolej aglomeracyjna będzie służyć głównie podróżom podmiejskim, chociaż w niektórych relacjach może uzupełniać sieć komunikacji miejskiej.

Przystanki przesiadkowe zostaną uwzględnione w studium, przewiduje się więcej przystanków, niż dotychczas zakładano, możliwa jest ich realizacja w ramach bieżącej perspektywy finansowania unijnego (na przykład w ramach KPK).

Istotna jest integracja planów kolei aglomeracyjnej z WPT, zakłada się modyfikację planów reaktywacji połączeń kolejowych do Jelcza i Sobótki.

 


Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (3)

  • tantus, 2016-09-20 12:13:10

    O tym, że "Wrocław stawia na tramwaje" słyszę od trzech kadencji Dutkiewicza. W tym czasie zdążono np. obiecać i wycofać się z obietnicy budowy tramwaju na Jagodno, obiecać i wycofać się z obietnicy budowy tramwaju na Psie Pole, podjąć decyzję o zastąpieniu planowanego tramwaju na Nowy Dwó...r metrobusem (na szczęście pod naciskiem opinii publicznej wycofano się z tego), zlikwidować 1 zajezdnię tramwajową i zlikwidować część taboru (dzięki czemu nie da się uruchomić obecnie nowych, bardzo potrzebnych połączeń) oraz pozmieniać cykle sygnalizacji świetlnej tak, że mamy najwolniejsze tramwaje w Polsce. Doprawdy, zdumiewająca logika!  rozwiń
  • SzalomPO, 2016-09-20 11:29:53

    Do Joki: Nie (...) Polish Matole ! gnoj zbieraj ,RAUS !
  • Joki, 2016-09-20 10:34:06

    A może tak autor zamieściłby mapki planowanych tras tramwajowych. Z samego artykułu nie wynika zbyt wiele..........

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.