Poznań: Lokale komunalne pod nowym administratorem

Najemcy lokali komunalnych od 21 sierpnia obsługiwani będą bezpośrednio przez administratorów Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych. Dotychczas spółka zlecała zadanie firmom zewnętrznym.
Poznań: Lokale komunalne pod nowym administratorem
Konferencja prasowa w ZKZL (fot. poznan.pl)

Od 2006 roku bezpośrednią obsługą najemców lokali komunalnych w Poznaniu zajmowały się wyłaniane w przetargach firmy. Przez 11 lat zadanie to realizowały trzy różne przedsiębiorstwa.

- Wprowadzanie pośrednika pomiędzy lokatora a miasto to moim zdaniem był błąd systemowy. Mieliśmy przez to ograniczone możliwości oddziaływania na naszego podwykonawcę, czyli na administratora. Kierując się chęcią poprawy jakości obsługi lokatorów, przejmujemy tę odpowiedzialność na siebie - mówi Tomasz Lewandowski, zastępca prezydenta Poznania.

Jednym z ważniejszych motywów decyzji o zmianie było niezadowolenie mieszkańców z poziomu  dotychczas świadczonych usług. Rezygnując z firm pośredniczących, ZKZL wprowadza zmiany poprawiające jakość obsługi oraz przyśpiesza większość procedur. Usprawniona zostanie obsługa zleceń dotyczących między innymi eksploatacji lokali, zgłoszenia awarii, rozliczania mediów, sprawdzania stanu konta lub stanu zadłużenia lokalu. Sprawy lokatorów i najemców obsługiwane będą w pięciu Punktach Obsługi Klienta, zlokalizowanych w różnych punktach miasta.

- Decyzję o zmianie sposobu administrowania poprzedziły liczne analizy, z których wynika, że dzięki nowym POK obniżone zostaną nie tylko koszty zarządzania lokalami, ale poprawi się również jakość obsługi. Wprowadzane są jednocześnie jednolite standardy obsługi klientów ZKZL - podkreśla Tomasz Lewandowski.

Wprowadzenie nowych Punktów Obsługi Klienta poprzedzone zostaje intensywną kampanią informacyjną. Do wszystkich mieszkań i lokali komunalnych dotrą ulotki
i plakaty informujące o nowych lokalizacjach POK, listami ulic przypisanych do obszaru każdego z punktów oraz z danymi kontaktowymi i godzinami pracy każdego POK. Rozsyłany jest także list, przybliżający najemcom ideę zmian. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Pewnie teraz doczekam się naprawy cieknącego dachu, może nawet skoszą trawę na podwórku - pierwszy raz w tym roku...

Poznaniak, 2017-08-02 05:08:17 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE