Poznańskie lotnisko już na "żółto"

Master Plan spółki PL.2012 zmienił w czwartek status poznańskiego lotniska. Dzięki rozpoczętej w kwietniu rozbudowie, Port Lotniczy "Ławica" zmienił kolor z czerwonego na żółty, co oznacza, że ryzyko niezrealizowania inwestycji przed Euro 2012 jest minimalne.
Poznańskie lotnisko już na "żółto"
Kłopoty z rozpoczęciem rozbudowy i modernizacji "Ławicy" były solą w oku przygotowań Poznania do piłkarskich mistrzostw Europy. Przy porcie lotniczym w Master Planie spółki PL.2012 czyli harmonogramie zawierającego projekty infrastrukturalne związane z Euro, długo utrzymywał się kolor czerwony, oznaczający krytyczne opóźnienie inwestycji. Dopiero rozpoczęcie budowy drugiego terminala pasażerskiego oraz uzyskanie zgody wojewody wielkopolskiego na rozbudowę płaszczyzny postoju samolotów i budowę równoległej drogi kołowania, znacznie poprawił notowania poznańskiego lotniska. Spółka PL.2012 poinformowała w czwartek o zmianie statusu inwestycji, której ryzyko jest minimalne.

Postęp prac na Ławicy sprawdzał osobiście prezes spółki PL. 2012 Marcin Herra, który przypomniał, że jest to kluczowa inwestycja dla stolicy Wielkopolski.

"Dzięki niej poznańskiego lotnisko będzie mogło obsłużyć 30 operacji w ciągu godziny, o dwa razy więcej niż obecnie" - podkreślił.

Prace budowlane przy rozbudowie terminala pasażerskiego trwają od kwietnia. W pierwszym kwartale 2012 roku ukończony zostanie pierwszy etap rozbudowy - powstanie nowa strefa przylotów z sortownią bagażu. Ruch pasażerski w trakcie mistrzostw będzie obsługiwany w strefie przylotów w nowo wybudowanej części terminala oraz w obecnie funkcjonującej strefie odlotów.

Równoległa droga kołowania będzie przebiegać wzdłuż obecnego pasa startowego, z którym zostanie połączona dwoma tzw. ścieżkami szybkiego zejścia oraz dodatkową drogą kołowania. Płyta postojowa samolotów powiększy się o 6 stanowisk dla dużych maszyn, zlokalizowanych bezpośrednio przy powstającej części terminala. Termin oddania do użytku części lotniskowej zaplanowano również na pierwszy kwartał przyszłego roku.

Dzięki rozbudowie znacznie zwiększy się przepustowość lotniska - liczba obsługiwanych pasażerów w ciągu godziny wyniesie 1900 w przylocie i 1100 w odlocie. Zgodnie z wymogami UEFA, odprawiana przez port lotniczy liczba pasażerów (10 godzin przed i 10 godzin po meczu) odpowiadać musi co najmniej połowie pojemności stadionu. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.