Prace na zamkniętym odcinku CMK na półmetku

Szybsza jazda Centralną Magistralą Kolejową coraz bliżej. Jak poinformowały w środę (26 lipca) PKP PLK, prace na zamkniętym odcinku linii CMK Idzikowice-Knapówka przekroczyły półmetek.
Prace na zamkniętym odcinku CMK na półmetku
Przy wymianie m.in. sieci trakcyjnej, układaniu torów i rozjazdów pracuje 700 osób i 230 maszyn (fot.intercity.pl)

• Przy wymianie m.in. sieci trakcyjnej, układaniu torów i rozjazdów pracuje 700 osób i 230 maszyn.

• Poza modernizacją i budową kilku stacji, budowane są też trzy nowe nastawnie. Efektem wartych 162 mln zł prac będą sprawniejsze podróże przez CMK.

• Prace na CMK rozpoczęły się wiosną 2017. Zgodnie z planem mają się zakończyć do końca roku. 

Jak informuje PKP PLK, zamknięcie na miesiąc (od 10 lipca do 10 sierpnia br.) Centralnej Magistrali Kolejowej na odcinku Idzikowice-Knapówka/Włoszczowa pozwoliło na trzykrotne przyspieszenie robót. Wykonawcy pracują całodobowo równocześnie na dwóch torach. Wykonano już 60 procent zaplanowanych prac.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą na CMK pięć projektów: modernizacja stacji: Olszamowice i Włoszczowa Północ, budowa posterunku w Pilichowicach oraz wymiana sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice-Opoczno Południe oraz Opoczno Południe-Olszamowice" - informuje spółka.

"Prace na Centralnej Magistrali Kolejowej postępują zgodnie z przyjętym harmonogramem. Wykonawcy zaangażowali bardzo duży potencjał około 700 osób, wykorzystują nawet 230 maszyn, w tym 17 pociągów sieciowych. Dzięki temu zaawansowanie prac osiągnęło 60 procent. Efektem realizowanych projektów będzie sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów i szybszy przejazd przez zmodernizowane stacje" - powiedział cytowany w komunikacie dyrektor Regionu Centralnego PKP Polskich Linii Kolejowych Piotr Majerczak.

Czytaj więcej: Wrocław: Dwie firmy złożyły oferty w przetargu MPK na zakup 40 tramwajów

Na stacji technicznej Olszamowice wymieniono już 15 z 17 rozjazdów - elementów, na których następuje rozgałęzianie lub krzyżowanie się torów. Wykonano ponad połowę prac torowych i związanych z montażem sieci trakcyjnej. Budowana jest nastawnia, która będzie wyposażona w komputerowe urządzenia sterowania ruchem. W torach ustawiono już semafory i rozpoczyna się montaż kolejnych elementów urządzeń sterowania ruchem. Inwestycja na stacji Olszamowice pozwoli na przejazd pociągów z prędkością 200 km/h, a w kolejnych latach nawet 230 km/h.

W Pilichowicach planowo postępuje budowa posterunku z nowoczesną infrastrukturą kolejową. Podzielił on szlak Opoczno Południowe-Olszamowice na dwa odcinki. Dzięki temu zwiększa się przepustowość szlaku, a to umożliwi wykorzystanie linii przez większą liczbę pociągów. Posterunek będzie wyposażony w nowoczesne urządzenia, pozwalające na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km/h.

W Pilichowicach trwa zabudowa czterech rozjazdów przystosowanych do przejazdu pociągów z prędkością nawet do 230 km/h - podobnie jak na stacji Olszamowice. Rozjazdy są montowane w trzech blokach i transportowane na specjalnych platformach z wychylnym pudłem. To skraca czas montażu i gwarantuje zachowanie prawidłowych parametrów konstrukcyjnych. Na posterunku Pilichowice kończy się też budowa nowej nastawni oraz montaż urządzeń. Zakończono wymianę słupów trakcyjnych i wywieszanie sieci trakcyjnej.

Czytaj więcej: Szczecińska Kolej Metropolitalna staje się faktem

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE