Prezydenci w obronie kolejowego połączenia

Prezydenci czterech świętokrzyskich miast protestują przeciw planowanemu przez PKP PLK wyłączeniu z eksploatacji linii kolejowej L-25. Ich zdaniem szlak łączący Łódzkie, Świętokrzyskie i Podkarpackie ma duży wpływ na potencjał regionu.
Prezydenci w obronie kolejowego połączenia

Prezydenci czterech największych miast powiatowych na północy woj. świętokrzyskiego: Starachowic, Skarżyska-Kamiennej, Końskich i Ostrowca Świętokrzyskiego - wspólnie protestują przeciw wyłączeniu z eksploatacji linii L-25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko. Pisemnie zwrócili się w tej sprawie do prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe Remigiusza Paszkiewicza.

"Od szeregu lat zabiegamy o modernizację świętokrzyskiego odcinka linii kolejowej L-25 i taki zapis znalazł się w aktualnej strategii rozwoju województwa świętokrzyskiego. W ubiegłym roku za kwotę 30 mln zł został zmodernizowany odcinek linii kolejowej z Ostrowca do Starachowic, trwają prace na odcinku Skarżysko - Ocice. Wszystkie te fragmenty linii kolejowych są połączone i umożliwiają nie tylko prawidłową komunikację między miastami regionu, ale również z województwami łódzkim i podkarpackim" - podkreślił w rozmowie z PAP prezydent Skarżyska-Kamiennej Roman Wojcieszek.

Linia kolejowa L-25 nie jest rentowna - nie ma na niej przewozów osobowych, towarowe są dwa. Według prezydentów miast linia może być dochodowa.

Jak zapewnił Robert Kuczyński z biura informacji i promocji PKP PLK, list prezydentów świętokrzyskich miast będzie analizowany i wzięty pod uwagę przy podejmowaniu ostatecznej decyzji o wyłączeniu linii z eksploatacji. Koleje wciąż zbierają informacje o innych niż ekonomiczne czynnikach przemawiających za dalszym utrzymywaniem poszczególnych tras.

"Lista planowanych wyłączeń została opublikowana ze względu na konieczność poinformowania z dziewięciomiesięcznym wyprzedzeniem kilkudziesięciu przewoźników, którzy zmiany w rozkładach jazdy będą wprowadzać w połowie grudnia br. Dodatkowo jest ona punktem wyjścia do konsultacji z władzami województw, przewoźnikami i środowiskiem biznesowym. Z przedstawicielami części regionów prezes Remigiusz Paszkiewicz już się spotkał. Świętokrzyskie jest wśród tych, w których takie rozmowy na pewno się odbędą" - zapewnił Kuczyński.

Linia kolejowa L-25 łączy stacje Łódź Kaliska w województwie łódzkim z Dębicą na Podkarpaciu. Odcinek Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko Kamienna jest nie zelektryfikowany, jest stan techniczny jest zły. Przeciwko likwidacji L-25 protestują także podkarpaccy parlamentarzyści.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Stan jest zły? Chyba ktoś tu na głowę upadł. Proszę ruszyć się zza biurka i zobaczyć jak jest faktycznie. Linia ma strunobetonowe podkłady, na odcinku Skarżysko-Końskie wymieniana była podsypka. Jesienią!

noe3, 2013-03-12 14:34:21 odpowiedz

Stan techniczny tej linii wcale nie jest zły na odcinku Tomaszów Maz. - Skarżysko-Kamienna. Prędkość rozkładowa to co najmniej 80km/h. Jak na polskie standardy jest to całkiem nieźle. Na odcinku Koluszki - Tomaszów Maz. stan także jest zadowalający, poza tym przewidziana jest rewitalizacja. Przebudo...wa trwa także między Skarżyskiem i Ocicami, jak wspomniane jest w artykule. Jedynym problemem jest brak trakcji elektrycznej na odcinku kilkudziesięciu kilometrów. I oczywiście brak dobrej woli ze strony PLK oraz brak współpracy między urzędami marszałkowskimi poszczególnych województw, wyłączając łódzkie, tam jakoś opłacało się przywrócić ruch do Opoczna. rozwiń

csv, 2013-03-11 09:43:50 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE