PARTNER PORTALU
  • BGK

Projekt wspólnego biletu dla Pomorza ze wsparciem 2,3 mln euro

  • PAP/JS    11 czerwca 2018 - 20:59
Projekt wspólnego biletu dla Pomorza ze wsparciem 2,3 mln euro
Przystanek tramwajowy, Piecki - Migowo (fot. Jerzy Pinkas/www.gdansk.pl)

Spółka InnoBaltica z Gdańska pozyskała 2,3 mln euro z instrumentu finansowego ELENA na pomoc przy opracowaniu i wdrożeniu tzw. wspólnego biletu na Pomorzu. Pieniądze mogą być przeznaczone też m.in. na tworzenie systemu roweru metropolitalnego.




  • Pasażer, wsiadając do autobusu, tramwaju czy trolejbusu, będzie musiał mieć przy sobie jedynie urządzenie, które pozwoli systemowi go rozpoznać (może to być aplikacja w telefonie albo specjalna karta).
  • Dalej system będzie działał już sam.
  • Przeliczy przejechane przystanki, dopasuje taryfę, naliczy należne ulgi (odpowiednie dla pojazdów komunikacji autobusowej czy dla pociągów), a następnie podsumuje opłaty.

Katarzyna Wośko ze spółki InnoBaltica z Gdańska poinformowała w komunikacie, że spółka pozyskała 2,3 mln euro z instrumentu finansowego ELENA na pomoc techniczną przy opracowaniu i wdrożeniu tzw. wspólnego biletu na Pomorzu. Zaznaczyła, że "po raz pierwszy w Polsce udało się uzyskać unijne pieniądze z instrumentu finansowego ELENA (European Local ENergy Assistance)".

Pieniądze zostaną wykorzystane m.in. na integrowanie działań przy tworzeniu wspólnego biletu, roweru metropolitalnego oraz transportowych węzłów integracyjnych. "Platforma Zintegrowanych Usług Mobilności potocznie nazywana wspólnym biletem pozwoli mieszkańcom Pomorza korzystać z jednego z najbardziej nowoczesnych systemów płacenia za przejazdy w Polsce. Żeby uiścić należność za podróż nie będzie trzeba kupować papierowego biletu ani wykonywać skomplikowanych czynności w aplikacji telefonicznej" - zapowiada spółka.

Jak informuje Wośko, spółka InnoBaltica przygotowuje program, który pozwoli pasażerom zaplanować podróż i po prostu pojechać - bez martwienia się, gdzie kupić bilet, ile trzeba za niego zapłacić i z jakich ulg można skorzystać.

"System projektowany w spółce InnoBaltica to przedsięwzięcie innowacyjne w skali kraju, jak również Europy, zakłada bowiem zintegrowanie w zakresie wspólnego systemu poboru opłat wszystkich organizatorów i operatorów działających w segmencie publicznego transportu zbiorowego na obszarze regionu, ale z poszanowaniem odrębności każdego z nich i z zachowaniem jego taryf oraz udzielanych ulg" - czytamy w komunikacie spółki.

Pasażer, wsiadając do autobusu, tramwaju czy trolejbusu, będzie musiał mieć przy sobie jedynie urządzenie, które pozwoli systemowi go rozpoznać (może to być aplikacja w telefonie albo specjalna karta). Dalej system będzie działał już sam. Przeliczy przejechane przystanki, dopasuje taryfę, naliczy należne ulgi (odpowiednie dla pojazdów komunikacji autobusowej czy dla pociągów), a następnie podsumuje opłaty.

Wośko zwraca uwagę, że "jeśli w ciągu doby okaże się, że pasażerowi bardziej opłacałoby się pojechać na +bilecie+ dobowym niż na kilku jednorazowych - zmieni naliczone wcześniej opłaty na tańszą opcję i dopiero po takiej optymalizacji ściągnie pieniądze z konta pasażera".

W ramach programu ma też zostać udostępniony planer - aplikacja umożliwiająca wytyczanie trasy przejazdu między dowolnymi miejscami z uwzględnieniem zapotrzebowania danego pasażera (w tym niepełnosprawnego). InnoBaltica informuje, że "tworzony dla Pomorza system będzie (…) pokazywał przewoźnikom na bieżąco, jak dużo osób korzysta z komunikacji zbiorowej na danych liniach; gdzie jest tłok, a gdzie autobusy czy wagony kursują puste". To ma pozwolić przewoźnikom dostosować rozkłady i wielkość pojazdów do rzeczywistego zapotrzebowania.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.