Propozycje stawek za wywóz śmieci w Katowicach

14 i 20 zł zamiast 18 i 24 zł - to nowa propozycja stawek za wywóz śmieci sortowanych i zmieszanych w Katowicach, jaką przedstawił Radzie Miasta prezydent Piotr Uszok - poinformowało biuro prasowe Urzędu Miasta. Radni zajmą się sprawą na sesji 19 grudnia.
Propozycje stawek za wywóz śmieci w Katowicach

Konsultacje społeczne trwają w Katowicach od ponad dwóch tygodni.

"Niestety nowa ustawa nakłada na gminę dodatkowe obowiązki i wydatki, jakie będzie ponosiło miasto. Moim zadaniem jest pogodzenie możliwości i interesu mieszkańców Katowic z odpowiedzialnością za stan finansów w naszym mieście" - poinformował za pośrednictwem biura prasowego prezydent Katowic Piotr Uszok.

Początkowo Urząd Miasta proponował, aby naliczać stawki za wywóz śmieci od ilości zużytej wody.

"Propozycja naszego wydziału kształtowania środowiska wydała się najbardziej adekwatna, jednak w wyniku konsultacji społecznych i sugestii niektórych radnych pojawiła się propozycja, by naliczać stawki według liczby osób mieszkających w danym lokalu" - powiedział PAP rzecznik Urzędu Miasta w Katowicach Jakub Jarząbek.

Według wstępnych wyliczeń, pierwotnie za wywóz śmieci proponowano 18 zł - za odpady segregowane i 24 zł - za odpady zmieszane. We wtorek po rozmowach z mieszkańcami prezydent Katowic podjął decyzję, aby przedstawić Radzie Miasta Katowice propozycję niższych stawek za wywóz śmieci - 14 i 20 zł. "Propozycja stawek jest już w biurze rady" - powiedział Jarząbek.

Dodał, że kwestia wywozu śmieci nie jest jeszcze przesądzona, sprawą zajmą się radni na najbliższym posiedzeniu 19 grudnia.

Nowe zasady gospodarowania odpadami, które mają wejść w życie 1 lipca 2013 roku, były także tematem konsultacji, które zakończyły się w Częstochowie. Jak poinformowało we wtorek biuro prasowe częstochowskiego Urzędu Miasta, wzięło w nich udział 3153 mieszkańców. Za wariantem naliczania opłaty zależnej od ilości zużytej wody z danej nieruchomości opowiedziało się - 1266 mieszkańców; za opłatą uwzględniającą liczbę osób zamieszkujących daną nieruchomość - 1103; powierzchnię lokalu mieszkalnego wskazało - 580; z kolei stawkę opłaty od gospodarstwa domowego - 204. Raport z konsultacji społecznych przekazano Radzie Miasta Częstochowy, która sprawą dotyczącą sposobu naliczania opłat zajmie się podczas piątkowej sesji.

Nowe stawki za wywóz śmieci mają wejść w życie od 1 lipca 2013 roku. Radni muszą przyjąć stosowną uchwałę do końca 2012 roku. Według nowych przepisów, to gminy będą odpowiedzialne za odpady komunalne. Miasto będzie wybierać w przetargu firmy, które w jego imieniu będą świadczyć usługi na danym terenie. Teraz to właściciele nieruchomości decydują, kto odbiera od nich odpady.


 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Cały ten system jest idiotyczny. Też o to pytam od miesięcy i nic mądrego nie usłyszałem stąd wniosek że n ier wiedzą. Małpują jedni drugich jak Polska długa i szeroka nie zadając sobie trudu by się chwilę nad problemem zastanoiwić. Niektórzy myślą zę myślenie boli. Na cóż człowiek który sam tych pr...ocesów nie dozna jest podatny na sugestie. rozwiń

pllo, 2012-12-05 11:15:13 odpowiedz

Ciekawy jestem jak okreslą ile muszę oddać worków z selektami, na kwartał, by uznali, że segreguję smieci?
Wysegreguję ile musze, a resztę mam w d..., nie będe sobie zgracał posesji workami, na papier, szklo takie siakie i owakie..., a metal jak wystawię wieczorem przed brame to rano go i tak
... nie ma....sam się segreguje. rozwiń

Mieszkaniec Giszowca, 2012-12-05 10:42:41 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU