Przeciw kolejowej marginalizacji

Marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz uważa, że region jest pomijany w planach inwestycji kolejowych.
Przeciw kolejowej marginalizacji

W sali kongresowej Uniwersytetu Szczecińskiego odbyło się spotkanie poświęcone perspektywom funkcjonowania infrastruktury kolejowej na terenie województwa zachodniopomorskiego.

- Województwo zachodniopomorskie - w tym jego największe miasta Szczecin i Koszalin, to region położony bardzo peryferyjnie względem reszty kraju i jego największych ośrodków miejskich. Jednocześnie jest on od kilkunastu lat jest całkowicie marginalizowany pod względem infrastrukturalnych inwestycji kolejowych – powiedział Olgierd Geblewicz.

- Przyłączenie do projektowanej sieci Kolei Dużych Prędkości (KDP) planowane jest po roku 2030. Dlatego tym bardziej ważny jest stan konwencjonalnej infrastruktury kolejowej. Tymczasem na bliżej nieokreśloną przyszłość odłożono modernizację najważniejszej z punktu widzenia województwa linii kolejowej Poznań – Szczecin, zapewniającej integrację regionu z resztą kraju oraz najkrótsze połączenie ze stolicą - czytamy w oświadczeniu marszałka. 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE