Przetarg na pierwszą linię tramwajową w Płocku

Spółka Inwestycje Miejskie w Płocku ogłosiła w poniedziałek przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie w tym mieście pierwszej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą oraz dostawę niezbędnego taboru.
Przetarg na pierwszą linię tramwajową w Płocku

Zamówienie obejmuje projekt oraz budowę trasy o długości około 10,2 km z 19 przystankami z południowej dzielnicy Płocka, Borowiczki, do położonego w północnej części miasta Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego. 

Jak poinformowała w poniedziałkowym komunikacie spółka miasta, termin składania ofert mija 12 stycznia 2011 r.

Wykonawca ma zaprojektować i wybudować m.in. węzły rozjazdowe, przystanki, sieć trakcyjną, zajezdnię tramwajową, a także przebudować jezdnie i sygnalizację świetlną. Ma również dostarczyć 10 nowych, niskopodłogowych tramwajów.

Inwestycje Miejskie sp. z o.o. to jednoosobowa spółka gminna, powołana przez prezydenta Płocka, która działa od 2009 r. Jej zadaniem jest poprawa warunków komunikacji miejskiej i realizacja budowy szybkiej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą.

Jak informował wcześniej płocki Urząd Miasta, sieć tramwajowa w Płocku ma powstać do 2013 r., obejmując dwie linie, w tym do zakładu głównego rafineryjno-petrochemicznego PKN Orlen, o łącznej długości ponad 15 km. Koszt całej inwestycji szacowany jest na około 350 mln zł.

Czytaj też:

42 mln zł na tramwaje w Toruniu 

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

Moje zdanie na temat tramwaju wyrażam na podstawie głębokiej analizy przyjmowanych rozwiązań transportowych dla Płocka. Tramwaj nie może być celem samym dla siebie. Idei tramwaju podporządkowano drogi. Nie przwiduje się właczenia np. ulicy I. Łukasiewicza w tkzw. "Obwodnicę północno - zachodnią...". Wogóle jest dużo błędów w planowaniu urbanistycznym Płocka, w przyjmowanych rozwiązaniach...Trudno tu opisywać.
Są rozwiązania lepsze i gorsze. Jeżeli w Rotterdamie ktoś w coś wszedł to nie znaczy, że w Płocku trzeba tak również zrobić.
Płock jest nieuporzadkwanym urbanistycznie miastem. Przez 50 lat jego powierzchnia wzrosła 2,8 raza. Nie można Płocka kształtować dalej jako ZLEPKA różnych pomysłów. Trzeba zaplanować docelowy układ dróg, docelowy kształt urbanistyczny miasta zapewniający Płockowi z czterema ZDR - ami maksymalnie bezpieczne funkcjonowanie.
Zaczynanie od tramwaju to zaczynanie ubioru od zakładania krawata i kapelusza. Totalna bzddura.

Jan Wyrębkowski - Kandydat na Radnego Miasta Płocka
Okręg nr 1 /Podolszyce, Imielnica, Borowiczki/, Lista nr 4, Pozycja nr 8

PŁOCK - Miasto Wielkich Perspektyw !

rozwiń

jw, 2010-11-17 09:07:28 odpowiedz

Nie zagłosuję na Pana. Idąc takim tokiem myślenia, nie było by tego typu komunikacji np. w Rotterdamie (sieć rafinerii o łącznym przerobie kilkakrotnie przewyższającym przerób nie tylko w Orlenie, ale i całej Polsce), Los Angeles (rafinerie graniczą z zabudową miejską) czy w miastach Płd. Francji. N...ajlepiej wg Pana sprawdzą się tylko autobusy. Ja pójdę krok dalej i powiem, że na wypadek wojny (gdy skończą się dostawy ropy z Rosji) każdy płocczanin (i Polak) powinien mieć konia i tym środkiem transportu, jako najbardziej niezawodnym (i do tego poruszającym się nie po wyznaczonych liniach) w przypadku kataklizmów (i nie liniowego) się poruszać. Pozdrawiam. rozwiń

tramwaj - jestem na tak, 2010-11-16 20:49:24 odpowiedz

Wyrażam swoje zdanie na temat planów budowy tramwaju, gdyż jest on traktowany przez niektórych jako sposób na rozwiazanie problemów komunikacyjnych miasta.

Ten pomysł jest nieodpowiedni do uwarunkowań funkcjonowania Płocka!

W Płocku i bliskim sąsiedztwie występują czt
...ery Zakłady Dużego Ryzyka /ZDR-y/ wystąpienia dużej awarii przemysłowej. /W całym woj. mazowickim jest ich jedenaście/ Są to Zakłady produkcyjne PKN Orlen, Basel Orlen Polyolefins, Orlen Oil oraz Baza Surowcowa PERN Przyjaźń. Oprócz tego występuje na dużą skalę transport produktów niebezpiecznych i kilka Zakładów Zwiększonego Ryzyka /ZZR-ów/.
Te uwarunkowania funkcjonowania Miasta powodują, że istotnym elementem w strategii miasta powinno być zminimalizowanie skutków awarii i dążenie do maksymalnego bezpieczeństwa mieszkańców.
Poprawę bezpieczeństwa i zminimalizowanie skutków awarii może spowodować przede wszystkim odpowiednia infrastruktura drogowa i przemyślane ukształtowanie urbanistyczne.
To wszystko jest w mojej "Koncepcji docelowego ukształtowania Płocka...".
Tramwaj i nne rozwiazania szynowe lub zasilane liniami elektrycznymi nie powinny być wogóle brane pod uwagę. Poruszają sie one po określonych trasach, a w przypadku awarii kierunek wiatru wyznaczy kierunki przemieszczania się ludzi i kierunek z którego podejmowana będzie akcja ratownicza.

Powtórzę za Radnym Arturem Jaroszewskim: Po pierwsze obwodnice, głupcze!
Trochę to zmodyfikuję: Po pierwsze obwodnice i drogi w Mieście, głupcze!

I pomyślmy o prawdziwej obwodnicy Miasta, a nie o takich "obwodnicach", które zmieniaja tylko miejsce tranzytu samochodowego.

Ale Płock wymaga też już dziś przyjęcia takich rozwiazań, które zapewnią mu dobre połączenia zewnętrzne! To wszystko jest w mojej "Koncepcji.../

--
Jan Wyrębkowski - Kandydat na Radnego Miasta Płocka
Okręg nr 1 /Podolszyce, Imielnica, Borowiczki/, Lista nr 4, Pozycja nr 8

PŁOCK - Miasto Wielkich Perspektyw !
rozwiń

jw, 2010-11-15 21:41:58 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU