Przewozy Regionalne modernizują tabor

• Prawie 630 mln zł kredytu otrzymały Przewozy Regionalne od konsorcjum trzech banków komercyjnych.
• Pieniądze przeznaczone zostaną przede wszystkim na zakup i modernizację taboru kolejowego.
Przewozy Regionalne modernizują tabor
Jeszcze rok temu Przewozy Regionalne, największy krajowy przewoźnik, stały w obliczu bankructwa. (fot. podkarpackie)

Jeszcze rok temu Przewozy Regionalne, największy krajowy przewoźnik, stały w obliczu bankructwa. - Dziś, po restrukturyzacji, odzyskują wiarygodność na rynku - mówi Marcin Chludziński, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu, która sprawuje nadzór właścicielski nad spółką.

Jak podkreśla, po pierwszym półroczu firma notuje zyski we wszystkich rodzajach działalności. - Oczywiście proces zmiany firmy będzie długi - mówi gość radiowej Jedynki.

Jak podkreśla Krzysztof Mamiński, prezes spółki, najważniejszy jest pasażer, stąd inwestycje w tabor. - Proponujemy lepszy, nowocześniejszy tabor, bo z nim spotyka się codziennie 220 tysięcy pasażerów - mówi prezes.

Przetargi na nowy tabor zostaną ogłoszone w przyszłym tygodniu. Spółka finalizuje też umowy z kilkoma marszałkami na przewozy pasażerów. Mamiński wyjaśnia, że mowa jest o Małopolsce, Dolnym Śląsku i województwie łódzkim, bo tam obowiązują umowy jednoroczne.

Jednocześnie dodaje, że z tymi województwami trwają rozmowy na podpisanie kontraktów trzyletnich.

Bank Gospodarstwa Krajowego wyłożył połowę sumy kredytu, czyli ponad 300 milionów zł. Na drugą część złożyły się Bank Zachodni WBK i PKO BP.

Dodajmy, że dziś Przewozy Regionalne wożą pasażerów nie tylko w kraju, ale także do Kowna, Berlina, a w czasie weekendów - na Słowację

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Do ae4: A nie wiesz Polish Chłopczyku że dzięki nim mamy ciepłe posadki (CIHO SZA) Balcerek i my Władze PO,.Nowoczesnej ,SLD,AWS,UW, WIEC ZAMKIJ JAPE

dawidowicz, 2016-10-05 12:40:28 odpowiedz

Należy włączyć do Przewozów Regionalnych kolejowe spółki samorządowe-Koleje Wielkopolskie, Mazowieckie, Śląskie, Łódzkie, Małopolskie, Dolnośląskie, a tymczasem cały czas powstają nowe kolejowe spółki samorządowe, kosztem Przewozów Regionalnych. To w takiej sytuacji jak mają się rozwijać Przewozy Re...gionalne, którym, ciągle zabierane są kolejne linie i województwa. Dlatego trzeba te spółeczki zlikwidować, a w ich miejsce powinny znowu jeździć Przewozy Regionalne. Poza tym jak to jest, że Przewozy Regionalne dostają od marszałków województw kontrakty na 1 rok czy może 3 lata, a w Kujawsko-Pomorskim marszałek przyznaje kontrakty kolejowej Arrivie należącej do Deutsche Bahn, na kilkanaście lat, a sama Arriva dostaje ciągle nowe trasy do obsługi, jak np. już do Gdańska i na Hel - powrót i ekspanja Niemców na Kujawach i Pomorzu, a w tym samym czasie Prszewozy Regionalne tracą trasy na rzecz spółeczek Dolnośląskich, Śląskich itd. Ponadto w przyszłości można połączyć Przewozy Regionalne z PKP Intercity i tym samym odbudowywać potencjał dawnej kolei. Dalej proszę już nie likwidować lokalnych połączeń, w tym fizycznie torów i infrastruktury. Trzeba przywracać pociągi na istniejące tory np. z Ostrołęki nad morze, do Łap, z Olsztyna do Mikołajek!!! itp. oraz odbudowywaćł zlikwidowane tory po 1988 roku, bo przecież liberalne rządy zlikwidowały już od tamtego czasy kilka tysięcy kilometrów linii - torów klejowych. Nie może być tak, że zostanie tylko po jednej, dwie liniii kolejowych pomiędzy największymi miastami. Musi być też siatka połączeń pomiędzy małymi miastami i wsiami. Do dzieła! rozwiń

ae4, 2016-10-02 22:35:09 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE