Przewozy Regionalne na pięciu śląskich trasach

Przewozy Regionalne od soboty mogą ponownie obsługiwać połączenia kolejowe na pięciu trasach w województwie śląskim – prezes spółki Małgorzata Kuczewska-Łaska.
Przewozy Regionalne na pięciu śląskich trasach
ZAKTUALIZOWANA. Umożliwia to zawarta w czwartek umowa PR z zarządem województwa. Chodzi o trasy: Radomsko - Częstochowa, Kielce - Częstochowa, Strzelce Opolskie - Gliwice, Kędzierzyn-Koźle - Gliwice i Kędzierzyn-Koźle - Racibórz.

Wcześniej Kuczewska-Łaska powiedziała, że umowa dotyczy obsługi tych pięciu tras przez 12 miesięcy.

Czytaj też: Śląski marszałek podał się do dymisji

Zawarcie umowy zwiększa prawdopodobieństwo szybkiego ustabilizowania sytuacji na kolei w województwie śląskim. „Dzięki temu śląski przewoźnik mógłby skoncentrować swoje zasoby - tabor i pracowników - na mniejszej liczbie tras" - powiedziała prezes.

Od soboty w tym województwie ma zacząć obowiązywać zmieniony rozkład jazdy pociągów. Pociągi Przewozów Regionalnych będą ponownie obsługiwać pięć wspomnianych tras, a na pozostałych nadal mają jeździć Koleje Śląskie. Pytana, czy w związku z tym Przewozy Regionalne ponownie otworzą swój zakład na Śląsku, odpowiedziała: "nie ma takiej możliwości. Połączenia te będą obsługiwać nasze zakłady z sąsiednich województw". Proszona o ocenę sytuacji w województwie śląskim, skomentowała: "to wielki cios dla kolei".

Zarząd Przewozów Regionalnych podjął decyzję o zamknięciu śląskiego zakładu spółki pod koniec czerwca br., po tym, jak zarząd województwa śląskiego, który jest głównym organizatorem transportu publicznego na terenie województwa, zdecydował, że wszystkie połączenia w regionie będą obsługiwać Koleje Śląskie. Zamknięcie zakładu wiązało się ze zwolnieniem ok. 1,8 tys. pracowników.

Koleje Śląskie przejęły wszystkie połączenia w województwie wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy w nocy z 8 na 9 grudnia. Okazało się, że od poniedziałku 10 grudnia na śląskich torach zapanował chaos - przewoźnik odwołuje po kilkadziesiąt pociągów dziennie, te które wyjechały na tory notowały opóźnienia, pasażerowie narzekają na brak informacji. Minister transportu Sławomir Nowak ocenił w środę, że sytuacja na Śląsku jest skandaliczna, zmiany krytykują również działający na kolei związkowcy, a także niektórzy politycy.

 

------ WCZEŚNIEJSZE WIADOMOŚCI ------

 

Zwołana dziś w trybie pilnym Rada Nadzorcza Kolei Śląskich powołała na stanowisko prezesa Kolei Śląskich dotychczasowego prokurenta spółki Michała Borowskiego. Stanowisko wiceprezesa powierzyła Renacie Rogowskiej. Swoją funkcję zachowała Anna Patalong.

Najważniejszym zadaniem nowego zarządu jest ustabilizowanie sytuacji na śląskich torach i przywrócenie realizacji rozkładu jazdy w pełnym zakresie.

------ WCZEŚNIEJSZE WIADOMOŚCI ------

- W czwartek na tory woj. śląskiego, podobnie jak dzień wcześniej, nie wyjadą w sumie 92 pociągi, które są zastępowane autobusami. Ponadto dwa pociągi zostały odwołane, notowano też sięgające kilkudziesięciu minut opóźnienia.

 

Koleje Śląskie zapewniają, że na głównych trasach województwa - z Gliwic przez Katowice do Częstochowy, a także z Katowic do Bielska-Białej i Wisły Głębce - nie ma poważniejszych zakłóceń. Odwołano jednak dwa pociągi między Katowicami a Częstochową. Było to spowodowane pęknięciem szyny na innej trasie, co zaburzyło ruch pociągów.

 


KOMENTARZE (5)ZOBACZ WSZYSTKIE

Skoro Prezes Worach kupował coś co było warte 440tys za 1,5 mln to jestem ciekawy ile pieniędzy wtopił na uruchomienie komunikacji zastępczej autobusowej oraz na dzierżawę lokomotyw i wagonów. Za całą sytuację na śląsku winny jest Marszałek Województwa. To jego osobista wrogość do kolejarzy i mściwo...ść doprowadziła do takiej sytuacji. To on powołał zarząd KŚL. Uważam że za decyzje szkodzące społeczeństwu urzędnicy powinni odpowiadać całym swoim majątkiem i powinni być niedopuszczeni do sprawowania stanowisk kierowniczych. Całą tą aferę powinien zbadać NIK rozwiń

Adam Małolepszy Pszczyna, 2012-12-14 11:13:08 odpowiedz

Wypowiedzi samych idotów nie mających pojęcia o czym piszą!
1. PKP jest niewydolna i źle zarządzana - cała w układach. Dlatego należy rozbić ten układ!
2. W Wielkiej Brytani jest 85 przewożników - narodowe są tory! I wszystko funkcjonuje.
3. Jesli ktoś mysli, że z dnia na dzień
...uruchomi tak duże przedsięwzięcie jak Koleje Śląskie bez zgrzytów to się myli.
Koleje Mazowieckie funkcjonują od kilku lat - i poziom usług jest duzo lepszy niż PKP. Dlatego dajmy szanse Kolejom Śląskim - oceniajmy za 6 miesięcy.
Bo zacęły od obsługi lini do Wisły i latem byla już kolosalna róznica między PKP a KŚ.

jedynym błedem jest to, że KŚ przejęły wszystko od razu, trzeba bylo przejmować miesiecznie kilka lini na przestrzeni roku....
rozwiń

pasażer, 2012-12-13 08:47:09 odpowiedz

PANIE NOWAK --- TAKIEGO " PIEPSZNIKA" NA KOLEII NIGDY NIE BYŁO !
MÓJ DZIADEK ZA STAREJ POLSKI BYŁ MASZYNISTA --, WG. NIEGO
MOŻNA BYŁO REGULOWAĆ ZEGARKI .

NAJWIEKSZA GŁUPOTA --- NOWEJ POLSKI WOLNEJ ; TO PODZIAŁ
PKP NA &quo
...t; X " SPÓŁEK Z PREZESAMI !!!!!

KOLEJ STRATEGICZNA DLA KRAJU --- TYLKO W JEDNYCH REKACH --,
JAKO JEDEN ORGANIZM !!!!!!!!!!!!!
NIE DURNOWATE FIRMY KONKURENCYJNE !!!!!!!!!!!!!!1

A, JAZDA Z WARSZAWY DO SZKLARSKIEJ --Z TRZEMA PRZESIADKAMI
TO POLSKA PLATFORMERSKA PARANOJA !!!!

POSŁOWIE --JEŻDZIJCIE WIĘCEJ POCIĄGAMI , Z NIE LIMUZYNAMI ,
DO CZEGO POTRZEBNE SĄ WAM AUTOSTRADY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ALE NORMALNYM LUDZIOM POZWÓLCIE NORMALNIE JEŻDZIĆ
POCIĄGAMI !!!!!!!
rozwiń

pasażer , 2012-12-12 22:15:13 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE