Przewozy Regionalne: nie proponowano nam wejścia do Wspólnego Biletu Samorządowego

Spółka Przewozy Regionalne poinformowała, że nikt nie proponował jej uczestnictwa we Wspólnym Bilecie Samorządowym, inicjatywie Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych. Nadzieję na przystąpienie PR do biletu wyrażał ostatnio marszałek Mazowsza.
Przewozy Regionalne: nie proponowano nam wejścia do Wspólnego Biletu Samorządowego
WBS to inicjatywa Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych, który zrzesza 11 samorządowych spółek kolejowych (fot. Przewozy Regionalne)

Wspólny Bilet Samorządowy (WBS) działa od 1 sierpnia. Jak poinformowały Przewozy Regionalne, ani w trakcie prac nad WBS, ani po ogłoszeniu jego wprowadzenia, żaden z przewoźników samorządowych nie proponował PR współuczestniczenia w ofercie.

"Przewozy Regionalne świadczą usługi w tym samym segmencie rynku, co przewoźnicy samorządowi, a o wprowadzeniu tzw. Wspólnego Biletu Samorządowego dowiedzieliśmy się z mediów. Taka była decyzja przewoźników i ją szanujemy" - podkreślił cytowany w komunikacie PR prezes spółki Krzysztof Zgorzelski.

Zaznaczył, że pociągi Polregio - marki PR - jeżdżą we wszystkich województwach i codziennie podróżuje z nami 220 tys. pasażerów.

"To dla nich staliśmy się liderem integracji transportu pasażerskiego m.in., oferując REGIOkarnet. To Polregio bowiem wyznacza standardy w tej kwestii.(...) Nauczeni doświadczeniem przystępujemy tylko do dobrych projektów" - dodał Zgorzelski. Przypomniał, że PR, starając się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, rozpoczęły współpracę z PKS-ami.

WBS to inicjatywa Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych, który zrzesza 11 samorządowych spółek kolejowych. Bilety oferowane są przez: Koleje Mazowieckie, Warszawską Kolej Dojazdową, Koleje Śląskie, Koleje Małopolskie, Arrivę, Koleje Wielkopolskie, Koleje Dolnośląskie i Łódzką Kolej Aglomeracyjną.

Oferta obejmuje również autobusy regionalne przewoźnika Arriva. Bilet kosztuje 38 zł i jest ważny przez 24 godziny. Można z nim podróżować na 62 liniach, obsługujących ponad 950 stacji w 12 województwach.

"Wyrażamy nadzieję, że ta bardzo konkretna inicjatywa (wspólny bilet - PAP) spotka się z zainteresowaniem strony rządowej, która jest większościowym właścicielem Polregio. Myślę, że bardzo szybko dojdziemy do porozumienia i będziemy mieli jeden wspólny bilet kolejowy. (...) Piłka jest teraz po stronie spółek państwowych" - mówił ostatnio marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.

"REGIOkarnet kosztuje 75 zł i daje możliwość nieograniczonej liczby przejazdów w trzech dowolnie wybranych dniach w okresie dwóch miesięcy ważności biletu. Dzięki jednemu biletowi można podróżować wszystkimi pociągami Polregio" - podkreśliła z kolei w komunikacie wiceprezes PR Anna Lenarczyk. Przypomniała, że Polregio m.in. łączą, bez konieczności przesiadki, wiele miejscowości na terenie np. dwóch sąsiadujących ze sobą województw, a nawet miejscowości poza granicami Polski.

Lenarczyk przypomniała także, że REGIOkarnet jest honorowany również w pociągach niektórych przewoźników samorządowych: Kolei Dolnośląskich, Kolei Śląskich, Kolei Wielkopolskich, Kolei Małopolskich, Arrivy oraz na wybranych odcinkach Kolei Mazowieckich. Wiceprezes dodała, że "każdemu z nowopowstających przewoźników proponowaliśmy współpracę w zakresie wspólnych ofert taryfowych".

Wszystkie koleje samorządowe są liderem wśród przewoźników kolejowych. W ubiegłym roku przewiozły ponad 133 mln pasażerów, co stanowiło 46 proc. wszystkich podróżujących pociągami w Polsce.

Spośród pojedynczych przewoźników największym w Polsce są Przewozy Regionalne działające pod marką Polregio z ponad 27-proc. udziałem w rynku pod względem liczby przewiezionych pasażerów. Na drugim miejscu są Koleje Mazowieckie z niemal 21-proc. udziałem, na trzecim miejscu jest PKP SKM z ponad 14-proc. udziałem, a czwarte zajmuje PKP Intercity z ponad 13-proc. udziałem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE