Przewozy Regionalne ograniczają prawa klientów

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes UOKiK. Spółka PKP Przewozy Regionalne ogranicza prawa swoich klientów. Sąd podtrzymał również nałożoną przez urząd karę finansową.

Wyrok sądu dotyczy postępowania zakończonego przez urząd w grudniu 2008 roku. Prezes UOKiK stwierdziła wówczas, że postanowienia zawarte w regulaminie świadczenia usług stosowanym przez PKP Przewozy Regionalne naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Zarzuty dotyczyły w szczególności ograniczania praw podróżujących na trasach do 100 km.

Z informacji zebranych przez urząd w toku prowadzonego postępowania wynika, że konsument, który kupił bilet jednorazowy nie miał możliwości zmiany warunków umowy, np. godziny wyjazdu, po rozpoczęciu "terminu ważności biletu" określonego przez przewoźnika. Kupując nawet z kilkugodzinnym wyprzedzeniem bilet podróżny musiał liczyć się z tym, że w przypadku nagłej zmiany godziny wyjazdu jego zwrot lub wymiana nie będą możliwe poza terminami sztywno wyznaczonymi przez spółkę.

Zgodnie z przepisami dopóki konsument nie zajmie miejsca w pociągu możliwe jest dokonanie każdej zmiany związanej z terminem, godziną wyjazdu, trasą bądź klasą. Może również odstąpić od umowy - wtedy powinien otrzymać zwrot pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanego świadczenia.

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie PKP Przewozy Regionalne od tej decyzji. Spółka będzie musiała zmienić swój regulamin oraz zapłacić karę finansową w wysokości 100 tys. złotych.

Zgodnie z prawem przedsiębiorca, wobec którego została wydana decyzja przez prezesa UOKiK, może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE