Radom wprowadził dynamiczną informację pasażerską

8,8 mln zł kosztowało wprowadzenie w Radomiu tzw. systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz karty miejskiej. Radomianie mogą korzystać z kart z zakodowanymi biletami, biletomatów oraz tablic świetlnych informujących o czasie przyjazdu autobusu.
Radom wprowadził dynamiczną informację pasażerską

W ramach projektu we wszystkich 185 autobusach komunikacji miejskiej zamontowano ponad pół tysiąca dwusystemowych kasowników pozwalających na kasowanie biletów papierowych i odczytywanie danych z kart miejskich.

"W autobusach pojawiły się także tablice świetlne informujące pasażerów o przebiegu trasy, zapowiedzi głosowe przystanków oraz nowe komputery pokładowe wraz z urządzeniami GPS" - poinformował  na konferencji prasowej podsumowującej projekt dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu Kamil Tkaczyk.

Jak wyjaśnił, informacje o lokalizacji wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej są w czasie rzeczywistym przesyłane do serwera w systemie nadzoru ruchu, skąd trafiają do tablic świetlnych umieszczonych na 44 najważniejszych przystankach. "Dzięki temu pasażerowie są na bieżąco informowani o faktycznym czasie przyjazdu poszczególnych autobusów" - dodaje Tkaczyk.

Do końca roku powstanie też portal internetowy, dzięki któremu pasażerowie będą mogli śledzić przejazd autobusu i zaplanować podróż komunikacją miejską.

Czytaj też: Radom wprowadza System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej 

Na części przystanków w mieście stanęły także biletomaty. "Będzie w nich można kupować papierowe bilety jednorazowe i dobowe, ale także zakodować na kartach elektroniczne bilety okresowe" - zapowiedział szef MZDiK.

Nowością są także karty miejskie, które będą wydawane od połowy października, a zaczną funkcjonować od listopada.

Na razie karta miejska służyć będzie jedynie jako elektroniczny nośnik dla biletów. Nieco później będzie można się nią posługiwać także jak elektroniczną portmonetką i płacić przy jej użyciu za pojedyncze przejazdy autobusami.

W przyszłym roku karta zastąpi bilety parkingowe w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. MZDiK chce także współpracować z Kolejami Mazowieckimi oraz warszawskim Zarządem Transportu Miejskiego. Chodzi o to, by licznie pracujący w stolicy radomianie mogli posługiwać się radomską kartą miejską, korzystając z warszawskich i mazowieckich środków transportu.

Wprowadzenie w Radomiu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz karty miejskiej kosztowało przeszło 8,8 mln zł; było możliwe dzięki unijnemu dofinansowaniu projektu w wysokości 85 proc. kosztów, czyli przeszło 6 mln zł.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Wałbrzych ma to już od dawna, po prostu sprawdźcie. Od dawna interaktywne DIPy na przystankach.

Wałbrzyszanir, 2014-10-03 09:25:34 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE