Resort środowiska chce zachęcić mieszkańców bloków do segregacji śmieci

Segregowanie śmieci jako wizytówka nowoczesnego miejskiego stylu życia oraz pokazanie konkretnych korzyści z segregacji - ma być celem nowej kampanii resortu środowiska, zachęcającej mieszkańców bloków do selektywnej zbiórki odpadów.
Resort środowiska chce zachęcić mieszkańców bloków do segregacji śmieci
W poniedziałek ministerstwo poinformowało, że do 3 marca br. firmy mogą składać oferty z propozycjami kampanii telewizyjnych promujących segregację odpadów komunalnych. Spoty miałyby być emitowane w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Szacunkowa wartość zamówienia to ponad 4 mln zł. Pieniądze mają pochodzić z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Resort chce, by kampania pokazywała namacalne korzyści z segregacji śmieci; odpady mają być przedstawione jako wartościowy surowiec, który można odzyskać, a następnie stworzyć z niego nowe rzeczy, przydatne w codziennym życiu - np. odzież z polaru czy place zabaw.

Promocja ma również przekonywać Polaków, że system segregacji odpadów można łatwo zaaranżować w eleganckich wnętrzach i małych kuchniach.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie resortu wynika, że większość Polaków (69 proc.) segreguje śmieci. Ponad połowa z nas (54 proc.) robi to też regularnie. W porównaniu z danymi z 2012 roku osoby, które nie segregują śmieci, częściej wskazują, iż nbi9e mają na to ochoty lub odpowiedniego miejsca w mieszkaniu do prowadzenia takiej zbiórki.

Ministerstwo wskazuje również, że w kulturze miejskiej nie wytworzył się do tej pory zwyczaj segregowania odpadów. Mieszkańcy bloków i budynków wielorodzinnych niechętnie ustawiają kosze na śmieci w kuchniach połączonych z salonami, które są oceniane przez nich jako jedne z najbardziej reprezentatywnych miejsc w domu.

W przypadku starego budownictwa i małych kuchni istotnym problemem jest również znalezienie w nich miejsca do prowadzenia selektywnej zbiórki.

Badanie pokazało także, że śmieci w kulturze miejskiej postrzegane są jako rzeczy bezwartościowe i bezużyteczne. Mieszkańcom miast odpady kojarzą się także z ludźmi z tzw. marginesu społecznego, np. bezdomnymi.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Biznes telewizyjny (reklamowanie) to całkiem dobry interes. Kiedy Ministerstwo Środowiska zaangażuje się w udzielenie rzeczywistego wsparcia mieszkańcom Rembertowa, podejmującym głęboki systemowy recykling, z segregacją ,,u źródła? Już drugie pismo w tej sprawie do Pana Ministra Środowiska posłaliśm...y, z Klubu Przyjaciół Rembertowa. rozwiń

w.potega@neostrada.pl, 2014-02-11 12:40:46 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE