PARTNER PORTALU
  • BGK

Resort Środowiska przypomina o Bazie danych odpadowych

  • pt    6 lutego 2018 - 15:25
Resort Środowiska przypomina o Bazie danych odpadowych
BDO ma ułatwić kontrolę nad odpadami (fot. Pixabay)

Ministerstwo Środowiska przypomina o obowiązkach jakie wynikają z uruchomiania rejestru podmiotów gospodarującymi odpadami, który jest początkiem Bazy danych odpadowych.




  • Od 24 stycznia 2018 r., pod adresem www.bdo.mos.gov.pl działa rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Jest on pierwszą funkcją Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO).
  • Za jego prowadzenie odpowiedzialni są marszałkowie województw.
  • BDO ma ułatwić kontrolę nad odpadami.

Jak podkreśla MOS, rejestr jest narzędziem informatycznym, które będzie gromadziło informacje o podmiotach wprowadzających na rynek produkty, produkty w opakowaniach oraz gospodarujących odpadami. Będzie on służył nie tylko organom administracji państwowej czy inspekcji ochrony środowiska, ale również przedsiębiorcom.

W przypadku przedsiębiorców transportujących odpady, po uzyskaniu wpisu do rejestru nie będzie już konieczności uzyskiwania zezwoleń na transport odpadów.

Jak uzyskać wpis do rejestru?

Aby uzyskać wpis do rejestru, należy złożyć wniosek do właściwego marszałka województwa. Formularze wniosków są dostępne na stronie internetowej rejestru w formie edytowalnego dokumentu .doc.

Posiadacze odpadów, o których mowa w art. 51 ust. 1 pkt 1–5 w/w ustawy o odpadach, zostaną wpisani do rejestru z urzędu przez marszałka województwa, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności.

Czytaj też: Podwyżki opłat za odbiór odpadów w kolejnych gminach

Podmioty, które dotychczas były zarejestrowane w rejestrach prowadzonych przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska (GIOŚ), czyli rejestrze przedsiębiorców i organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego, rejestrze wprowadzających baterie lub akumulatory oraz prowadzących zakłady przetwarzania zużytych baterii i zużytych akumulatorów, będą wpisywane do nowego rejestru z urzędu.

Marszałek województwa powinien dokonać wpisu w terminie 6 miesięcy od dnia utworzenia nowego rejestru, czyli do 24 lipca 2018 r. Dokonując wpisu marszałek województwa przydziela nowy numer rejestrowy.

Zgodnie z nowelizacją ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw podmioty będące:

* wprowadzającym sprzęt,

* autoryzowanym przedstawicielem,

* zbierającym zużyty sprzęt,

* prowadzącym zakład przetwarzania,

* prowadzącym działalność w zakresie recyklingu,

* prowadzącym działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku,

* organizacją odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

są obowiązane złożyć do 28 lutego 2018 r. wniosek o zmianę wpisu w nowym rejestrze przez wypełnienie formularza aktualizacyjnego, zawierającego w szczególności informacje w zakresie grup sprzętu, o których mowa w załączniku nr 1 do ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.

Jak wyjaśnia resort, oznacza to, że podmioty te będą musiały zaktualizować dane zawarte w nowym rejestrze podziałem na 6 grup sprzętu, który obowiązuje od 1 stycznia 2018 r.

Natomiast podmioty działające w zakresie ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, które rozpoczynają swoją działalność od dnia utworzenia nowego rejestru do 31 grudnia 2018 r., są zobowiązane przesłać do GIOŚ kopię wniosku o wpis do rejestru (składanego do marszałka województwa) sporządzonego w formie pisemnej.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Baza - tu dane, 2018-02-06 20:35:34

    A ta czerwona torba z prawej to jest z parteru spod jedynki...

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.