Restrukturyzacja przyczyną sytuacji na kolei

- Praprzyczyną obecnej sytuacji na kolei jest ustawa o restrukturyzacji PKP, rozbicie firmy na wiele spółek i redukcja zatrudnienia, zwłaszcza na posterunkach kolejowych - mówili w środę przedstawiciele NSZZ "Solidarność" w Zakładzie Linii Kolejowych w Krakowie.
Restrukturyzacja przyczyną sytuacji na kolei
- Praprzyczyną obecnej sytuacji na kolei jest ustawa o restrukturyzacji PKP, rozbicie firmy na wiele spółek i redukcja zatrudnienia, zwłaszcza na posterunkach kolejowych - mówili w środę przedstawiciele NSZZ "Solidarność" w Zakładzie Linii Kolejowych w Krakowie (zabierz głos/oceń prezydenta).

- Zatrudnienie na posterunkach ruchu zredukowano do minimum. Brakuje pomocy dodatkowej dla dyżurnego ruchu, czyli zwrotniczych i nastawniczych. Ci ludzie, go wspomagali - mówił na konferencji prasowej w Krakowie przewodniczący Komisji Międzyzakładowej NSZZ "Solidarność" w Zakładzie Linii Kolejowych w Krakowie Bogdan Pietrusiński. - Dyżurny jest zdany sam na siebie - podkreślił.

Czytaj też: Bezpieczeństwo na kolei to urządzenia i procedury

Dodał, że tylko na największych, nielicznych posterunkach jest dwuosobowa obsada.

- Na pewno poprawa bezpieczeństwa na kolei wymaga zwiększenia zatrudnienia, zwłaszcza w tzw. służbach utrzymania. Pogotowia awaryjne mają za małe obsady, a w wielu miejscach zostały zlikwidowane w porze nocnej, po 18. ich nie ma - mówił Pietrusiński.

Związkowcy nie chcieli się wypowiadać o przyczynach wypadku pod Szczekocinami, ani komentować doniesień o ewentualnej awarii urządzeń.

- Nie można ferować z góry, kto jest winny a kto nie jest - mówił Pietrusiński. - Podejrzewam, że w wyniku działań komisji badającej ten wypadek i prokuratury pytań będzie coraz więcej. Urządzenia SRK to urządzenia, które działają w celu zabezpieczenia ruchu kolejowego. Czytałem, że okazało się, iż były jakieś usterki, więc widocznie były i może przestańmy już dzisiaj oceniać dyżurnego ruchu - dodał.

Według związkowców odpowiedzialne za obecną sytuację na kolei są "wszystkie rządy i wszyscy prezesi spółek", którzy brali udział w restrukturyzacji.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Ta restrukturyzacja, jaką zrobiono na kolei to był najgorszy sabotaż, jaki można
było wymyślić do "rozwalenia" jednolitego organizmu, jakim jest kolej, - po to,
aby można było "usadowić" na czele spółek "swoich" partyjnych kolesi, nie mających pojęcia o f
...unkcjonowaniu firmy, a aby zapewnić im premie i nagrody,
trzeba było zlikwidować personel techniczny.No i mamy to, co widać.
rozwiń

saxmel, 2012-03-11 13:24:42 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE