Ruchy w Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

Pomorski Urząd Wojewódzki wydał pierwsze z pozwoleń na budowę niezbędnych do realizacji projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Ruchy w Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

Tymczasem na przełomie roku ma być ogłoszony przetarg na zakup pierwszych składów nowego taboru, które pojedzie szlakiem kolei. Zatem powoli, drobnymi kroczkami budowa PKM coraz bardziej się krystalizuje. A co z Osową?

Czytaj też: Pomorska Kolej Metropolitalna w Osowej

Już podczas ubiegłorocznych targów Trako, zaprezentowano tabor który miałby woził pasażerów kolei metropolitalnej. Ale były to tylko przymiarki. Już teraz wiemy, że firmy które staną do przetargu będą miały „trudny orzech do zgryzienia”. Póki co na rynku nie ma takich składów, które spełniałyby wymogi PKM.

Chodzi tu m.in. o specyficzny charakter trasy z ostrymi podjazdami oraz z drugiej strony szybkimi płaskimi odcinkami. Zatem tabor, musi charakteryzować się m.in. mocną jednostkę napędową która poradzi sobie z trasą. Każdy skład musi posiadać 200 miejsc siedzących i spełniać wymogi bezpieczeństwa, chociażby zgniotu wagonu.

Czytaj też: Przetarg na kolej metropolitalną

Ale to nie jedyne wieści napływające z PKM. Pomorski Urząd Wojewódzki wydał pierwsze z pozwoleń na budowę niezbędnych do realizacji projektu. Dotyczy ono przebudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz w zakresie umożliwiającym połączenie istniejącej linii kolejowej E 65 z nową linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Czytaj też: 500 mln zł na kolej metropolitalną

Oczywiście dla osowian najważniejszy jest szlak od Banina do Gdyni. Ale tu jak wiadomo jeszcze długo pewnie nic się nie wydarzy. Osowski odcinek jest pod jurysdykcją Polskich Linii Kolejowych. A jak wiadomo to nie jest priorytet w budowie PKM. Niestety informacje o tym co będzie z Osową na trasie PKM zmieniają się wraz z porami roku. Zimą mówiło się jeszcze o bardzo ambitnych planach czyli chociażby o dwóch przystankach.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE