PARTNER PORTALU
  • BGK

Śląska Karta Usług Publicznych zostanie rozbudowana

  • PAP/AT    28 maja 2018 - 08:47
Śląska Karta Usług Publicznych zostanie rozbudowana
Karta ŚKUP miała stać się rodzajem portmonetki umożliwiającej wygodne opłacanie szeregu usług publicznych (fot.kzkgop.com.pl)

W tym tygodniu Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) powoła zespół, który będzie zastanawiał się nad projektem roboczo nazywanym Śląska Karta Usług Publicznych II (ŚKUP II). Chodzi o wyeliminowanie wad i rozbudowę funkcjonalności obecnego systemu usług publicznych poprzez jego zmodyfikowanie lub rozszerzenie.




  • Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) przygotowuje się do unowocześnienia i rozbudowy funkcjonalności systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych.
  • Wdrożony z kilkuletnim opóźnieniem system krytykowany jest jako awaryjny, trudny w obsłudze i niefunkcjonalny.
  • Widzimy teraz problemy związane chociażby z ładowaniem karty. Widzimy, ile informacji trzeba w pojeździe załadować, zanim on wyruszy. Widzimy, co się dzieje z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej, że na pierwszych przystankach jest tylko czas planowany, nie ma rzeczywistego" - wymieniał członek zarządu GZM Grzegorz Kwitek.

W tym tygodniu powołany ma zostać przez GZM zespół, który będzie zastanawiał się nad projektem roboczo nazywanym ŚKUP II. Chodzi o wyeliminowanie wad i rozbudowę funkcjonalności obecnego systemu poprzez jego zmodyfikowanie lub rozszerzenie.

Umowę na dostarczenie i wdrożenie ŚKUP dotychczasowy organizator komunikacji miejskiej w większej części aglomeracji katowickiej Komunikacyjny Związek Komunalny GOP podpisał z konsorcjum Asseco Poland (obecnie Asseco Data Systems) i BRE Banku (obecnie mBank) w styczniu 2012 r. Finansowany m.in. unijnymi środkami system miał zacząć funkcjonować w 2013 r. Ostatecznie był stopniowo wdrażany w drugiej połowie 2015 r.; w listopadzie 2015 r. rozpoczęło się jego funkcjonowanie.

W założeniu karta miała stać się rodzajem portmonetki umożliwiającej wygodne opłacanie szeregu usług publicznych. Faktycznie, obok płatności za komunikację miejską (m.in. całkowicie zastąpiła bilety okresowe), używana bywa do opłacania parkowania w wybranych miastach. Terminale ŚKUP w miejscach, jak biblioteki czy baseny, są praktycznie nieużywane.

Czytaj też: Metropolia przejmuje komunikację miejską

KZK GOP działa od ponad 25 lat i obejmuje 29 gmin centralnej części woj. śląskiego. Zrzeszająca 41 tamtejszych samorządów Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) powstała 1 lipca 2017 r., i zaczęła działać od 1 stycznia 2018 r. GZM utworzyła już Zarząd Transportu Metropolitalnego, który od 2019 r. przejmie funkcję organizatora komunikacji od KZK GOP (a także współpracującego z nim związku w Tarnowskich Górach i odrębnego dotąd związku tyskiego).

W jednej z majowych uchwał zgromadzenia Metropolii, które rozpoczęły proces przejmowania komunikacji, przewidziano przejęcie przez GZM od KZK GOP zadań: organizowania publicznego transportu zbiorowego w gminnych przewozach pasażerskich na obszarze gmin członkowskich KZK GOP oraz "prowadzenia i rozwoju elektronicznych usług". Oznacza to przejęcie przez Metropolię m.in. projektu ŚKUP.

Jak poinformował odpowiedzialny m.in. za komunikację członek zarządu GZM Grzegorz Kwitek, w tym tygodniu powołany ma przy Metropolii zostać zespół, który będzie zastanawiał się nad projektem roboczo nazywanym ŚKUP II. "Zastanawiamy się, w jaki sposób zmodyfikować ŚKUP, aby był przyjazny mieszkańcom. Znamy obecne bolączki" - zapewnił Kwitek.

Jak zaznaczył, w ub. tygodniu KZK GOP wybrał ofertę Asseco, która ma naprawić pewne błędy ŚKUP, a w niektórych przypadkach poprawić funkcjonalności systemu. "To się będzie działo w okresie dziewięciu miesięcy" - zasygnalizował członek zarządu GZM.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.