PARTNER PORTALU
  • BGK

Śmieciowych niuansów ciąg dalszy

  • www.Osowa24.pl    13 maja 2013 - 10:53
Śmieciowych niuansów ciąg dalszy

Gdańsk zwiększył obsadę Biura Obsługi Klienta Działu Gospodarki Odpadami Komunalnymi ZDiZ. Usunięto też awarię serwera do składania e-deklaracji.




Zapowiadane są też spotkania szkoleniowe dot. wypełniania deklaracji śmieciowych przez zarządców nieruchomości. To tylko niektóre informacje jakie przekazał Zarząd Dróg i Zieleni.

Po czterech dniach od rozpoczęcia składania deklaracji śmieciowych przez mieszkańców Gdańska, Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku zwiększył ilość pracowników udzielających informacji oraz pomagających mieszkańcom miasta w wypełnianiu druków.

„Zainteresowanie jest tak duże, że podjęto decyzję o oddelegowanie do pracy w Biurze czterech dodatkowych pracowników Działu Gospodarki Odpadami, którzy dotychczas nie zajmowali się obsługą klientów. Jeśli będzie taka potrzeba, do pracy w BOK zostaną przesunięci kolejni pracownicy ZDiZ' - zapowiada dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski.

Czytaj też: RIO na tropie wpadek w uchwałach śmieciowych      

Zorganizowano dodatkowe miejsca wydawania i przyjmowania deklaracji - powstały w jednej z dotychczasowych sal konferencyjnych ZDiZ. Wejście do nowego punktu znajduje się tuż obok wejścia do BOK, jest czytelnie oznakowane, mieszkańcy nie mają problemu z dotarciem do udzielających informacji pracowników Działu Gospodarki Odpadami Komunalnymi.

Ruszył też już zawieszony z powodu przeciążenia serwer zarządu. „Zainteresowanie mieszkańców Gdańska składaniem deklaracji śmieciowych przez internet było tak duże, że trzeba było czasowo wyłączyć serwer i zastosować działania, które w przyszłości zapobiegną podobnym przeciążeniom i co się z tym wiąże - blokadą możliwości składania e-deklaracji' - wyjaśnia dyrektor Kotłowski. Procedura składania deklaracji przez internet została maksymalnie uproszczona.

Nie potrzebny jest do tego podpis elektroniczny, jedynie adres mailowy oraz numer telefonu komórkowego osoby składającej deklarację.

Pod adresem https://czystemiasto.gdansk.pl/chapter_76360.asp można zalogować się do systemu i sprawdzić, jakie przygotować dokumenty oraz jak złożyć deklarację bez wychodzenia z domu.

Od najbliższego poniedziałku startują również spotkania instruktażowe dla zarządców nieruchomości, przedstawiciel wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych.

Podczas spotkań - prowadzone będą szkolenia dotyczące tego, jak prawidłowo wypełnić deklaracje za mieszkańców bloków i wspólnot. Spotkanie z przedstawicielami wspólnot i zarządcami odbędzie się w najbliższy poniedziałek (13.05), z przedstawicielami spółdzielni - w środę (15.05).

Zgodnie z zapisami Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012.391) - za dopełnienie wszystkich formalności związanych ze złożeniem deklaracji śmieciowych w blokach, budynkach w których jest więcej, niż 7 mieszkań, TBS oraz nieruchomościach komunalnych odpowiedzialne są zarządy spółdzielni mieszkaniowych, wspólnoty, zarządcy nieruchomości.

Więcej informacji na temat reformy rynku odpadów komunalnych na seminarium pod patronatem portalu PortalSamorządowy.pl.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.