SMS zamiast tradycyjnego biletu - już działa

Od poniedziałku mieszkańcy aglomeracji katowickiej jako pierwsi mogą już kupować bilety kolejowe przez telefon komórkowy.
SMS zamiast tradycyjnego biletu - już działa

Ułatwienie dotyczy aglomeracyjnych biletów strefowych sprzedawanych przez Przewozy Regionalne, największego przewoźnika kolejowego w Polsce. Stało się to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z jednym z operatorów płatności mobilnych.

Czytaj też: Kolejowy bilet kup przez komórkę

Zakupu można dokonać niezależnie od sieci GSM czy posiadanego modelu telefonu. Użytkownicy telefonów nie muszą również mieć w telefonach specjalnego oprogramowania. Bilety komunikacyjne w systemie CallPay można kupić o każdej porze. Wszystko odbywa się za pomocą połączenia głosowego na określony numer odpowiadający danej strefie lub miastu, np. w przypadku strefy A klient dzwoni pod nr tel. 32/4420901. Numery telefonów kolejnych stref różnią się tylko ostatnią cyfrą. Kupiony w ten sposób e-bilet wystarczy pokazać konduktorowi. Ten z kolei sprawdzi go za pomocą urządzenia mobilnego.

System został sprawdzony na grupie osób, które ukończyły 50 rok życia, co - jak podały Przewozy Regionalne - potwierdziło, że jest to "rozwiązanie, które zostanie przyswojone zarówno przez osoby młode, jak i mniej obeznane z nowoczesnymi technologiami".

Przewozy Regionalne zapewniają, ze system jest prosty w obsłudze. Operator zapewniał, że umożliwia on także wnoszenie opłat za komunikację miejską, parkingi, czy też za przejazdy taksówkami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE