SMS zamiast tradycyjnego biletu - już działa

Od poniedziałku mieszkańcy aglomeracji katowickiej jako pierwsi mogą już kupować bilety kolejowe przez telefon komórkowy.
SMS zamiast tradycyjnego biletu - już działa

Ułatwienie dotyczy aglomeracyjnych biletów strefowych sprzedawanych przez Przewozy Regionalne, największego przewoźnika kolejowego w Polsce. Stało się to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z jednym z operatorów płatności mobilnych.

Czytaj też: Kolejowy bilet kup przez komórkę

Zakupu można dokonać niezależnie od sieci GSM czy posiadanego modelu telefonu. Użytkownicy telefonów nie muszą również mieć w telefonach specjalnego oprogramowania. Bilety komunikacyjne w systemie CallPay można kupić o każdej porze. Wszystko odbywa się za pomocą połączenia głosowego na określony numer odpowiadający danej strefie lub miastu, np. w przypadku strefy A klient dzwoni pod nr tel. 32/4420901. Numery telefonów kolejnych stref różnią się tylko ostatnią cyfrą. Kupiony w ten sposób e-bilet wystarczy pokazać konduktorowi. Ten z kolei sprawdzi go za pomocą urządzenia mobilnego.

System został sprawdzony na grupie osób, które ukończyły 50 rok życia, co - jak podały Przewozy Regionalne - potwierdziło, że jest to "rozwiązanie, które zostanie przyswojone zarówno przez osoby młode, jak i mniej obeznane z nowoczesnymi technologiami".

Przewozy Regionalne zapewniają, ze system jest prosty w obsłudze. Operator zapewniał, że umożliwia on także wnoszenie opłat za komunikację miejską, parkingi, czy też za przejazdy taksówkami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.