Stadiony zarobią nie tylko na piłkarzach

  • Przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna
  • 27-04-2011
  • drukuj
Właściciele obiektów budowanych na Euro 2012 zastanawiają się, jak stadiony będą na siebie zarabiać poza meczami.
Stadiony zarobią nie tylko na piłkarzach

Chodzi nie tylko o wymiar ekonomiczny, ale także o sprostanie wymogom UEFA. Zgodnie z nimi przed mistrzostwami na każdym stadionie muszą odbyć się dwie imprezy testowe – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Czytaj też: Stadiony na finansowym ugorze

Narodowe Centrum Sportu, operator Stadionu Narodowego, w czerwcu planuje podpisanie kontraktu z gigantem przemysłu rozrywkowego – AEG Facilities Europe, który miałby się zająć organizowaniem imprez masowych (np. koncertów). Współpraca nie będzie miała charakteru wyłączności, dlatego szanse na organizowanie imprez będą mieć również inni promotorzy.

Czytaj też: Stadion Wisły Kraków szuka sponsora

Imprezowy grafik powoli wypełnia się na stadionie miejskim we Wrocławiu. Na początku września na murawę wyjadą samochody na gigantycznych kołach, tzw. monster trucks.

Czytaj też: Stadion imienia popularnego napoju?

Stadiony zarobią także na biznesmenach – wszystkie cztery przez rok dostaną dzięki lożom vipowskim ok. 10 mln euro. Wrocławski obiekt sprzedał je na kolejne trzy lata. Zarobi na tym ponad 6 mln zł rocznie (najdroższe pomieszczenia kosztowały 1,5 mln zł) – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE