PARTNER PORTALU
  • BGK

Szczecin. Ponad 300 poszkodowanych przez nieuczciwe firmy energetyczne

  • PAP/AH    15 marca 2018 - 16:05
Szczecin. Ponad 300 poszkodowanych przez nieuczciwe firmy energetyczne
Spora część poszkodowanych zawarła umowy z nowym dostawcą energii w swoich domach. (fot. Shutterstock)

Kuszą niższymi rachunkami za energię elektryczną lub gaz i wprowadzają w błąd. Kilkaset osób padło ofiarą nieuczciwych firm.




  • Kilkaset osób, które zawarły umowy z nowymi dostawcami energii elektrycznej lub gazu, zgłosiło się do miejskiego rzecznika konsumentów w Szczecinie. 
  • Tego typu skargi należą do najczęściej zgłaszanych do rzecznika.
  • Najwięcej kłopotu biuro rzecznika ma z firmą Polski Prąd i Gaz.

Skargi na umowy na dostawę energii elektrycznej lub gazu to jedne z najliczniejszych spraw, które odnotowała rzecznik konsumentów w Szczecinie Longina Kaczmarek - wynika z informacji, którą przekazała w czwartek, podsumowując swoją pracę w 2017 r. Spora część poszkodowanych zawarła umowy z nowym dostawcą energii w swoich domach.

Przedstawiciele takich przedsiębiorców zawierają umowy, podszywając się pod dotychczasowych dostawców, twierdząc że to tylko zmiana już istniejącej umowy, aneks do niej i jedynie obniżka ceny. Nowi dostawcy często nie informują o podmiocie, z jakim umowa jest zawierana, wprowadzają w błąd co do ceny, reklamując usługę jako tańszą.

W Szczecinie tego typu firm działa kilka - powiedziała dziennikarzom Longina Kaczmarek.

- Tylko z jednej takiej firmy Polski Prąd i Gaz zgłosiło się do nas na dzień dzisiejszy około 220 osób. W niektórych przypadkach udało się odstąpić od tej umowy, jeżeli nie minął termin 14 dni od zawarcia umowy. Natomiast jeżeli konsumenci przychodzą po 14 dniach, to pozostaje nam tylko przygotować oświadczenie o zawarciu umowy pod wpływem błędu. Wiemy niestety jednak, że firma tego oświadczenia nie uznaje i nadal uważa, że umowa jest zawarta, powołując się na podpis konsumenta na umowie - powiedziała Kaczmarek.

Konsumenci skarżą się, że umowy mają często kilka stron, są pisane drobnym maczkiem i niezrozumiałe - opisuje Kaczmarek. Jak dodała, konsumenci nie mają także możliwości przeczytania umów, a podpisują je, kuszeni obietnicą mniejszych rachunków.

Kaczmarek powiedziała także, że najwięcej kłopotu biuro rzecznika ma z firmą Polski Prąd i Gaz, w której sprawie od ubiegłego roku Urząd Regulacji Energetyki prowadzi postepowanie w sprawie cofnięcia koncesji.

Rzecznik poinformowała, że poszkodowanych przez nieuczciwe firmy energetyczne jest w Szczecinie ponad 300 osób, z których spora część to osoby starsze. Powiedziała także, że złożyła w tej sprawie do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa i pierwsze 22 pozwy do sądu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.