Szczecin, rowery miejskie: Będzie więcej jednośladów. Jest umowa z Nextbike

• Szczecin podpisał umowę z firmą Nextbike Polska, która rozbuduje już funkcjonujący system roweru miejskiego.
• W sierpniu do dyspozycji mieszkańców będzie ponad 340 nowych rowerów.
• Głównie będą w prawobrzeżnej części miasta, w której system jeszcze nie funkcjonuje.
Szczecin, rowery miejskie: Będzie więcej jednośladów. Jest umowa z Nextbike
Szczecin podpisał umowę z firmą Nextbike Polska (fot.nextbike.pl)

Szczecin podpisał umowę z firmą Nextbike Polska - poinformował w środę (6 kwietnia) operator roweru miejskiego, gminna spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne. Na uruchomienie 45 nowych stacji wykonawca ma czas do 5 sierpnia br.

Nowy system ma współdziałać z istniejącym; użytkownik będzie mógł wypożyczyć rower w obecnie istniejącej stacji i zwrócić go w nowej. System będzie także obsługiwany przez jedną uaktualnioną stronę internetową i jednego wspólnego operatora infolinii.

Umowa zakłada powstanie 29 stacji w prawobrzeżnej części miasta, 14 w zachodniej i dwóch w północnej. Na prawobrzeżu rower miejski to nowość. Na lewobrzeżu, głównie w centrum miasta działa on od sierpnia 2014 r. i cieszy się sporym zainteresowaniem wśród szczecinian i turystów.

Prawobrzeżne stacje mają ułatwić pasażerom Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju komunikację z pętlą przy ul. Turkusowej i przystankiem przy ul. Gryfińskiej.

Poza wspomnianymi pętlą i przystankiem, stacje powstaną także m.in. na rondzie w Zdrojach, przy tamtejszym szpitalu, przy pętlach autobusowych Słoneczne i Bukowe, a także filii urzędu miejskiego czy dworcu PKP w Dąbiu.

Rozbudowę systemu roweru miejskiego na prawobrzeżu zaplanowano w budżecie miasta na 2016 r. Z kolei pieniądze na to przedsięwzięcie w zachodniej i północnej części miasta pochodzą ze Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego.

Obecnie system liczy 35 stacji i 370 rowerów. Jego utrzymanie w 2015 r. kosztowało około 1,2 mln zł.

Szczeciński rower miejski w 2013 r. wybrali do realizacji mieszkańcy w ramach budżetu obywatelskiego. Koszt tego przedsięwzięcia to niemal 2,7 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Rowerzyści, szczególnie ci "niedzielni", nie mają kultury jazdy. Jeżdżą po chodnikach wśród ludzi, po pasach dla pieszych itd. I nie chcą uczyć się przepisów i kultury na drodze. Kiedyś za niebezpieczną jazdę policjanci udzielali pouczeń, czasem wykręcili wentyle... Nawet dzieciaki wiedzia...ły, że szybka jazda po chodniku jest ZŁEM. W szkołach przygotowywano i egzaminowano na kartę rowerową. Większa liczba rowerzystów wiedziała więc o tym, że rower, jako pojazd mechaniczny, może i powinien poruszać się po jezdni, że ma prawa oraz obowiązki analogiczne do samochodu itd. Z prasy: Rowerzyści w ubiegłym roku w regionie spowodowali 36 wypadków, w których trzy osoby zginęły, a 34 zostały ranne. Marek Duklanowski – zapalony rowerzysta, szczeciński radny i szef klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości – jest zdania, że karta niewiele zmieni, najważniejsza jest edukacja. Maciej Gibczyński ze Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin ocenia, że trochę za wcześnie na taką dyskusję, bo to jedynie pomysł. Zdaniem Arkadiusza Kuzio z Akademii Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Szczecinie, karta nauczy przepisów ruchu, ale nie będzie uczyła kultury jazdy. rozwiń

WojciechBanaszak Szczecin, 2016-04-07 10:30:23 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE