Szybciej koleją z Warszawy do Krakowa i Katowic

Liczący 14 km odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej zostanie zmodernizowany. W ten sposób prędkość przejazdu składów zwiększy się do 200 km/h - informują PKP PLK.
Szybciej koleją z Warszawy do Krakowa i Katowic
Efektem modernizacji będzie dodatkowe skrócenie podróży, możliwość wykorzystania linii przez większą liczbę pociągów i polepszenia oferty przewoźników (fot. pixabay)

Centralna Magistrala Kolejowa, czyli linia kolejowa nr 4 ma długość 224 km. Rozpoczyna się w Grodzisku Mazowieckim, a kończy w Zawierciu, łącząc WarszawęKrakowem oraz Katowicami. Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie. Trasa zapewnia najszybsze połączenie stolicy z Krakowem, Katowicami, Opolem i Wrocławiem.

Modernizacja zostanie przeprowadzona w przyszłym roku i potrwa sześć miesięcy. Zarządca infrastruktury wyremontuje 16 obiektów inżynieryjnych. Prace zostaną przeprowadzone na odcinku Biała Rawska – Strzałki.

Czytaj też: Linia kolejowa Kraków-Katowice przejdzie modernizację

Inwestycja polega na przebudowie i dostosowaniu do prędkości 200 km/h 2 mostów, 6 wiaduktów i 8 przepustów kolejowych. Efektem będzie dodatkowe skrócenie podróży, możliwość wykorzystania linii przez większą liczbę pociągów i polepszenia oferty przewoźników. Zmodernizowane obiekty zapewnią także wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

Od grudnia 2014 r. CMK, jeden z najważniejszych korytarzy kolejowych, łączący Warszawę z południem Polski, zapewnia krótką podróż ze stolicy m.in. do: Krakowa (2h 28 min), Katowic (2h 34 min), Wrocławia (3h 42 min). Od nowego rozkładu w grudniu br. czasy przejazdu jeszcze się skrócą: do Krakowa (2h 15 min), Katowic (2h 19 min), Wrocławia (3h 28 min).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

I to jest cała prawda o PKP. Jedyne 224 km gdzie można na prawdę szybko jechać. A zbudowano to cudo w latach 1971-77. "A po nas choćby potop"

Albert, 2015-11-10 13:49:04 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE