PARTNER PORTALU
  • BGK

Transport publiczny czekają wielkie zmiany. Mówimy o nich na Europejskim Kongresie Gospodarczym

  • PortalSamorzadowy.pl/PSZ    14 maja 2018 - 19:55
Transport publiczny czekają wielkie zmiany. Mówimy o nich na Europejskim Kongresie Gospodarczym
Samorządy muszą być czujne w zarządzaniu transportem publicznym (fot. UM Slaskie)

Transport publiczny przechodzi w ostatnich latach poważne zmiany. Już teraz możemy obserwować, jak mocno wpłynęła na niego cyfryzacja a na horyzoncie widać już kolejne nowości, z elektromobilnością na czele.




Zarządzający transportem publicznym, a więc w dużej mierze samorządy, muszą nadążać za dynamicznym rozwojem tego sektora. Bilet w formie elektronicznej, rower miejski, czy dynamiczny system informacji przystankowej to zagadnienia, które dziś już nie są dla nikogo nowością. Przed dekadą stanowiły jednak dopiero nowość i wyzwanie, z którym trzeba się zmierzyć.

Teraz na agendzie są już inne zagadnienia, z elektromobilnością na czele. Do tego dochodzi transport współdzielony, carsharing czy inteligentne systemy zarządzające ruchem w mieście.

Jak więc należy zarządzać dziś transportem publicznym, by nie tylko teraz, ale i za kilka lat nadążał za najnowszymi trendami? Odpowiedz między innymi na to pytanie próbują znaleźć uczestnicy sesji "Transport publiczny" na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach. Wśród dyskutantów znaleźli się: Maciej Bluj - wiceprezydent Wrocławia, Krzysztof Celiński - dyrektor branży Mobility w Siemens Sp. z o.o., Wojciech Dinges - prezes zarządu Kolei Śląskich, Grzegorz Kwitek - członek zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, Maciej Panek - prezes PANEK CarSharing, Tomasz Wojtkiewicz - prezes zarządu Nextbike Polska SA oraz Krzysztof Zgorzelski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych.

ZOBACZ TRANSMISJĘ LIVE Z DYSKUSJI:

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (5)

  • KPINY Z NARODU ?, 2018-05-15 18:17:05

    krążą plotki ( bo na stronie Ministerstwa Infrastruktury nie udało się znależć żadnej notatki w tym temacie), iż ponoć w dniu 26 kwietnia 2018 roku w MI odył się briefing prasowy na temat aktualnego stanu projektu nowelizacji ustawy o ptz. UD 126 ( zamieszczonego na stronie RCL_ - z którego miałoby ...wynikać iż ze względu na dużą ilość uwag do przeanalizowania, jakoby możliwe nie jest ukończenie projektu w akceptowalnej formie w tym roku - no i widzimy że także nawet i z tego powodu, chyba "pała została przegięta" - ta zabawa trwa już ok. 2 lat i nie widać żadnej nadziei na jej pozytywne dla Polaków zakończenie - wydaje się, że naród nie jest w stanie akceptować takiej pracy urzędnika państwowego. W ostatnich 3-ech latach Polacy kupili prawie 4 mln. aut osobowych, najczęściej 10-cio letnich - ile jeszcze zachodniego złomu samochodowego będą musieli kupić Polacy, aby urzędnik państwowy zdecydował się napisać normalny projekt ustawy, czyli takiej jakie istnieją w innych państwach UE i ustawy pozwalającej polskim samorządom na używanie narzędzi dopuszczonych w ramach konkurencji regulowanej przez Rozp. (WE) 1370/2007. PANOWIE AUTORZY , AMERYKA JEST JUŻ DAWNO ODKRYTA .  rozwiń
  • turbo liberalizm., 2018-05-15 17:22:40

    Wyrok na polski pozamiejski, regionalny , drogowy transport zbiorowy zapadł z woli PO+PSL, na posiedzeniu Rady Ministrów w dniu 2 lutego 2010 roku, kiedy to postanowiono zmienić przepisy ówczesnego projektu ustawy o publicznym transporcie zbiorowym i w Art.20 wprowadzono zakaz przyznawania prawa wył...ącznego o jakim mowa w rozp. (WE) nr. 1370/2007, tym sposobem wprowadzona "samowolka " zniszczyła polski pozamiejski drogowy, regionalny transport zbiorowy, powstało zjawisko "przymusowego posiadania samochodu" - z tego powodu mamy wiele innych tragicznych skutków dla narodu polskiego, jak np. wykluczenie milionów rodaków, zatrute środowisko, zakorkowane miasta i drogi, a rocznie ok. 40 tys. Polaków umiera z powodu smogu. Z takiej ustawy cieszą się tylko państwa zachodnie wysyłające do Polski swoje zużyte samochody osobowe i stare busy. NIESTETY patrząc na projekt nowelizacji ustawy o ptz. UD 126, w wersji z dn. 16.02.2018 (strona RCL), należałoby dojść do wniosku że w zakresie pozamiejskiego drogowego, regionalnego transportu zbiorowego, byłoby tylko gorzej, np. z powodu nowego Art. 5a, powodującego że pozamiejski, drogowy transport zbiorowy istniałby tylko na głównych szlakach komunikacyjnych.  rozwiń
  • czy ONI rżną głupa ?, 2018-05-15 16:56:46

    Jak rozumiem, na parkingach na obrzeżach miast stałyby samochody należące do mieszkańców miast, a mieszkańcy miast wyjeżdżaliby nimi tylko poza miasto - niestety ale z tym jest problem bo samochody już nie mieszczą się na niektórych autostradach, np. rząd planuje poszerzenie autostrady A1 i A2 .WNIO...SEK : musi istnieć normalny pozamiejski transport zbiorowy i musi istnieć normalny miejski transport zbiorowy.  rozwiń