PARTNER PORTALU
  • BGK

Transport publiczny i mobilność w miastach. Ważne debaty na Kongresie

  • MIW    9 maja 2018 - 14:55
Transport publiczny i mobilność w miastach. Ważne debaty na Kongresie
Czy polskie miasta przygotowane są do obsługi i utrzymania elektrycznego taboru? (fot. ARC UM Warszawa)

Znaczenie sprawnego systemu transportu dla rozwoju, jakości życia, rynku pracy, inwestycje w transport publiczny ze szczególnym uwzględnieniem elektromobilności, a także car-sharing i rowery miejskie jako praktyczne zastosowanie idei współdzielenia w transporcie miejskim - te wątki pojawią się w trakcie debaty „Transport publiczny”, która odbędzie się w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.




Dyskusja toczyć się będzie 14 maja (od godz. 14.45 do 16.30), a udział w niej wezmą: Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia; Krzysztof Celiński, dyrektor branży Mobility w firmie Siemens; Wojciech Dinges, prezes zarządu Kolei Śląskich; Grzegorz Kwitek, członek zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii; Maciej Panek, prezes Panek CarSharing oraz Krzysztof Zgorzelski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. Wśród zaproszonych gości znalazł się ponadto Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu, Nextbike Polska. Spróbują oni odpowiedzieć na pytania o spójność podejmowanych inwestycji w transporcie publicznym, przygotowanie miast do zakupu, obsługi i utrzymania elektrycznego taboru, a także skuteczność transportu współdzielonego w ograniczaniu korków w ruchu miejskim.

Czytaj: Komunikacja miejska w Polsce w 2018 roku: Warszawa i Poznań wydadzą najwięcej

Warto podkreślić, że nie będzie to jedyny panel poruszający tematykę transportu publicznego. Dzień później (15 maja w godz. 13.30-15.00) odbędzie się debata pt. „Mobilność w metropolii”. Do udziału w niej zostanie zaproszeni: Michał Gramatyka, wicemarszałek województwa śląskiego; Adam Jędrzejewski, prezes Stowarzyszenia Mobilne Miasto; Maria Kamargianni, Head of MaaSLab w University College London; Zachary Shahan, reprezentujący CleanTechnica oraz Dionizy Smoleń, lider zespołu ds. sektora publicznego w PwC.

Dyskutować będą oni o roli samorządów w kreowaniu polityki transportowej w XXI wieku, zderzeniu nowych potrzeb mieszkańców z tradycyjną ofertą komunikacyjną, partnerstwo publiczno-prywatnym w transporcie, nowych technologiach wspierających zrównoważony i efektywny transport miejski, a także koncepcja MaaS jako daleko posuniętej integracji przyszłością transportu publicznego. Dyskusję poprzedzi wystąpienie Kazimierza Karolczaka, przewodniczącego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Czytaj: Po ile autobus? Elektryczny, hybrydowy, spalinowy? Gminy inwestują w elektromobilność

Wpisującemu się w dyskusję o transporcie publicznym tematowi elektromobilności poświęcony będzie też panel, który zaplanowano na 15 maja (godz. 9.30 – 11.00). Do udziału w nim zaproszeni zostali: Mateusz Bonca, p.o. prezesa zarządu i wiceprezes ds. ekonomiczno-finansowych Grupy Lotos; Jarosław Broda, wiceprezes zarządu ds. zarządzania majątkiem i rozwoju spółki Tauron Polska Energia; Wojciech Drożdż, wiceprezes zarządu ds. innowacji i logistyki spółki Enea Operator; Aleksander M. Nawrat, zastępca dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju; Paweł Śliwa, wiceprezes zarządu ds. innowacji w PGE Polska Grupa Energetyczna; Andrzej Ziółkowski, prezes Urzędu Dozoru Technicznego, a także Daniel Zucker, kierownik Departamentu ds. Wdrożenia Rynku Lokalnego, Wyboru Paliw oraz Inicjatywy Inteligentnej Mobilności w Kancelarii Premiera Izraela.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (6)

  • kocham PKS-y., 2018-05-13 15:42:37

    PROJEKT USTAWY O PTZ -wydaje się iż proponuje ograniczone , w stosunku do WE 1370/2007, możliwości zawierania umów z podmiotami wewnętrznymi, na niekorzyść podmiotów wewnętrznych. ZA PRL-u można było wszędzie dojechać pozamiejskim transportem zbiorowym.
  • LIPA !, 2018-05-13 15:29:34

    niestety polska ustawa o publicznym transporcie zbiorowym dyskryminuje polskie podmioty wewnętrzne ( np. PKS-y), patrząc na możliwości jakie proponuje rozp. (WE) nr. 1370/2007, poczynając już od rozumienia definicji podmiotu wewnetrznego, rozumienia posiadania kontroli nad podmiotem wewnętrznym, zna...czenie posiadania ilosci udziałów ,czy głosów na WZA, a także jeśli dobrze rozumiemy wrogi wymóg Art. 22. ustęp 1, podpunkt 2, że podmiot wewnętrzny musiałby być powołany w celu świadczenia ściśle określonych usług. Niestety aktualny projekt nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, UD 126, przewiduje zachowanie tych tragicznie kiepskich rozwiązań, WIEC NALEŻY SKIEROWAĆ JĄ NA ŚMIETNIK.  rozwiń
  • nasi wrogowie ?, 2018-05-13 15:11:30

    niestety polska ustawa o publicznym transporcie zbiorowym, zakazuje używania wielu narzędzi dopuszczonych przez Rozp. (WE) nr. 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady., a co skutecznie uniemożliwia zorganizowanie normalnego pozamiejskiego regionalnego drogowego transportu zbiorowego w Polsce.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.