Trwa lobbing o kolejne przystanki Pendolino

  • PAP/Dziennik Gazeta Prawna
  • 11-08-2014
  • drukuj
Włoszczowa, Iława i Malbork to pewne przystanki na trasie pociągu, który miał być superszybki. Ale prawdopodobnie miejscowości, gdzie będzie się zatrzymywał, przybędzie.
Trwa lobbing o kolejne przystanki Pendolino

Trwa lobbing o kolejne przystanki wzdłuż już zaplanowanych tras, bo włodarzom miast zależy, żeby Pendolino zatrzymywał się właśnie u nich. "Skoro i tak jeździ wolno, to nie zaszkodzi, jak i u nas stanie" - argumentują.

Zgodę na dodatkowe przystanki wymusiła decyzja rządu, że zakup Pendolino zostanie dofinansowany w ramach pomocy regionalnej UE. To oznacza, że wskaźnik dopłaty z Brukseli spadł z zakładanych wcześniej 50 do 23 proc. I jest dodatkowy warunek: pociągi muszą obsługiwać mniejsze ośrodki - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

Czytaj też:  Wyjazd Pendolino na tory zagrożony?

"Pod uwagę bierzemy promocję regionów w ramach unijnej pomocy regionalnej, stąd zgoda na przystanki np. we Włoszczowie i Iławie" - przyznaje Beata Czemerajda z PKP IC.

"Po każdym kolejnym studium wykonalności trasy Pendolino zmieniały się nie do poznania. Nic dziwnego, że kolejne miasta walczą o to, żeby szybkie pociągi zatrzymywały się właśnie u nich" - zauważa Marcel Klinowski, szef zespołu ds. transportu w Stowarzyszeniu "Republikanie".

Czytaj też:  Pendolino nie mieści się na naszych torach? PKP dementuje

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE