W Łodzi dbają o bezpieczeństwo rowerzystów

Wraz ze startem Łódzkiego Roweru Publicznego rusza kampania promująca wzrost bezpieczeństwa rowerzystów w ruchu drogowym. Informacje na autobusach, plakaty na przystankach i citilightach, filmy w pojazdach komunikacji miejskiej zwracają uwagę na podstawowe prawa i przepisy ruchu drogowego.
W Łodzi dbają o bezpieczeństwo rowerzystów
W Łodzi rusza kampania promująca wzrost bezpieczeństwa rowerzystów w ruchu drogowym. Fot. uml.lodz.pl

Wystartował Łódzki Rower Publiczny, a wraz z nim kampania promująca wzrost bezpieczeństwa rowerzystów w ruchu drogowym. Naklejki na autobusach w Łodzi przypominać mają kierowcom o pierwszeństwie rowerzysty na przejazdach rowerowych oraz o obowiązującym od pięciu lat prawie rowerzystów do wyprzedzania z prawej strony wolniej poruszających się lub stojących pojazdów.

Plakaty na przystankach i filmy wyświetlane w miejskich pojazdach mają uwrażliwić z kolei pasażerów MPK – potencjalnych klientów rowerów miejskich – na sygnalizowanie zamiaru skrętu przed manewrem, nieprzejeżdżanie na jednośladzie przez przejście dla pieszych oraz pokazuje zasady korzystania ze śluz rowerowych.

Kampania ma przyczynić się do wzrostu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Najważniejszym celem jest uwrażliwienie kierowców na obecność na ulicach rowerzystów i ich prawa. Statystyki są nieubłagane, 3/4 wypadków i kolizji z udziałem rowerzystów powodują kierowcy.

Kampania powstała we współpracy Urzędu Miasta Łodzi, Fundacji Fenomen, Łódzkiego Centrum Wydarzeń, MPK oraz Miejskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi.

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Do Aktywna Mobilność: Kampania jest kierowana do rowerzystów oraz kierowców. Do jednych i drugich są komunikaty odnośnie najważniejszych przyczyn wypadków oraz najpowszechniej łamanych przepisów ruchu. Można podejrzeć na portalu rowerowalodz.pl

p., 2016-05-05 14:15:34 odpowiedz

Jeśli kampania jest kierowana głównie do rowerzystów, stanowiących podobne źródło zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego jak piesi i drzewa, to dziękuję.
Kampania powinna pokazywać, że miasto powinno być stopniowo przekształcane tak, by było bardziej komfortowe i bezpieczne dla pieszych, r
...owerzystów i użytkowników komunikacji publicznej, inaczej będziemy jako kraj przodować w statystykach liczby ofiar ruchu drogowego rozwiń

Aktywna Mobilność, 2016-05-05 11:15:40 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU