W Łomży przetarg na wywóz odpadów nie będzie rozstrzygnięty przed 1 lipca

W Łomży do 1 lipca nie uda się rozstrzygnąć przetargu na wywóz odpadów, choć zaczną już obowiązywać ustalone przez radnych nowe stawki.
W Łomży przetarg na wywóz odpadów nie będzie rozstrzygnięty przed 1 lipca

Wywozem śmieci do zakończenia przetargu ma zajmować się spółka komunalna.

Rzeczniczka prezydenta Łomży Anna Sobocińska poinformowała, że przetarg na odbiór i transport odpadów komunalnych magistrat ogłosił pod koniec maja. Termin składania ofert mija 9 lipca, podczas gdy od 1 lipca miasto zobowiązane jest do przejęcia gospodarki odpadami na swoim terenie.

Pytana, jak w takim razie w Łomży będzie do czasu rozstrzygnięcia przetargu wyglądał odbiór odpadów komunalnych, Sobocińska powiedziała, że miasto „posiada wyposażenie techniczne i kadrowe, wystarczające do spełniania obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym w zakresie odbioru odpadów od gospodarstw domowych".

„Trwa ocena stanu prawnego wykonywanych usług na rzecz mieszkańców przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w okresie przejściowym, do czasu podpisania umowy z wykonawcą wyłonionym w przetargu" - dodała rzeczniczka prezydenta Łomży. Mieszkańcy będą płacili według nowych stawek.

Do minionego piątku w mieście złożono blisko 3,8 tys. deklaracji z nieruchomości osób indywidualnych (ok. 95 proc. spodziewanych) oraz praktycznie wszystkie spodziewane deklaracje spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych (551 deklaracji).

Deklaracje przyjmowane są nadal. Łomżyński magistrat zapowiada, że od lipca wobec osób, które nie złożą deklaracji o wysokości opłaty, będą wszczynane postępowania administracyjne, w wyniku których prezydent Łomży sam wyznaczy należną opłatę (w maksymalnej wysokości, wraz z odsetkami za zwłokę).

Obecnie opłaty za wywóz śmieci w Łomży liczone są w dwojaki sposób: w blokach od osoby i wynoszą ok. 5-5,6 zł, zaś w domach jednorodzinnych - od pojemnika i wynoszą ok. 13 zł za jeden odbiór (średnio dwa odbiory w tygodniu).

Stawki opłaty, które będą obowiązywać od 1 lipca 2013 roku, liczone są od gospodarstwa. Przy zadeklarowanej segregacji, w budynkach jednorodzinnych będzie to 26 zł, w mieszkaniach w blokach - 15 zł. Osoby samotne segregujące śmieci będą płaciły mniej: 16 zł w domach jednorodzinnych i 9 zł w mieszkaniu w bloku.

Gdy śmieci nie będą segregowane, wówczas opłaty wynosić będą: w domach jednorodzinnych - 35 zł, zaś w mieszkaniach w blokach - 20 zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE