W Nowej Hucie będzie więcej niskopodłogowych tramwajów

Na liniach do Nowej Huty kursuje coraz więcej nowoczesnych tramwajów z niską podłogą. Ułatwiają one podróż osobom starszym, niepełnosprawnym i rodzicom z wózkami dziecięcymi.
W Nowej Hucie będzie więcej niskopodłogowych tramwajów
Do Nowej Huty kursuje coraz więcej nowoczesnych tramwajów niskopodłogowych. Fot. Mat. prasowe

Wszystko dzięki dostawom najdłuższych w Polsce tramwajów Krakowiak, które w ostatnich dniach są przywożone do Krakowa niemal codziennie. Od 13 listopada do 17 listopada do zajezdni tramwajowej Podgórze dotarły cztery tramwaje.

W sumie MPK ma już 14 wagonów wyprodukowanych przez Pesę Bydgoszcz. Do końca roku zgodnie z deklaracjami producenta ma dotrzeć ostatni 36. wagon. 

Dzięki dostawom nowych tramwajów na linii nr 4 kursującej z Bronowic Małych do Wzgórz Krzesławickich obecnie już dziewięć z 14 wagonów ma niską podłogę (osiem Krakowiaków i jeden zmodernizowany wagon 405N).

– W przyszłym tygodniu ta popularnej nowohuckiej linii powinny kursować wyłącznie najnowsze tramwaje – mówi zastępca prezydenta Krakowa Tadeusz Trzmiel.

Niskopodłogowe pojazdy kursują także na innych nowohuckich liniach. Na linii nr 14 z Mistrzejowic do Bronowic pasażerowie już od kilku lat mają do dyspozycji niskopodłogowe wagony wyprodukowane przez Bombardiera. Z kolei na linii nr 5 z Krowodrzy Górki do Wzgórz Krzesławickich kursują tramwaje EU8N i N8 z elementem niskiej podłogi.

Także na innych nowohuckich liniach pojawiają się niskopodłogowe tramwaje. Na linii nr 52 łączącej Czerwone Maki i Os. Piastów w każdą sobotę i niedzielę cześć kursów obsługują niskopodłogowe 32-metrowe tramwaje NGT8 Bombardiera. W weekendy na tej linii pojawiają się także nowoczesne Krakowiaki.

Na linii nr 9 (Nowy Bieżanów – Mistrzejowice) w soboty i niedziele także kursują wyłącznie wagony z elementem niskiej podłogi. Z kolei na linii nr 1 łączącej Salwator (obecnie z powodu remontu jest to Cichy Kącik) ze Wzgórzami Krzesławickimi w dzień powszedni kursuje jeden niskopodłogowy tramwaj NGT6. W weekend wszystkie kursy na tej linii wykonują już jednak niskopodłogowe tramwaje.

Linie nocne tramwajowe nr 62 i 64 kursujące do Nowej Huty także są obsługiwane wyłącznie niskopodłogowym taborem.

Dzięki planowanym w najbliższych latach przez MPK zakupom kilkudziesięciu nowych wagonów po krakowskich torowiskach, także tych w Nowej Hucie, będzie kursować coraz więcej nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów wyposażonych w klimatyzację i system informacji pasażerskiej. W 2016 roku MPK planuje rozpisać przetarg na zakup 35 nowoczesnych wagonów.

MPK ma 270 pociągów tramwajowych, połowa z nich jest wyposażona w niską podłogę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

A nie boją się, że "hutasy" wnet zdemolują te cacka?

msl , 2015-11-18 23:04:47 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE