W planach modernizacja linii kolejowej Trzebinia – Oświęcim

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na kompleksową modernizację linii między Trzebinią a Oświęcimiem w Małopolsce.
W planach modernizacja linii kolejowej Trzebinia – Oświęcim
Prace budowlane na odcinku Trzebinia-Oświęcim planowane są na lata 2019-2021. (fot. pixabay)

• Inwestycja ułatwi podróże na styku Małopolski i Śląska oraz transport towarów na trasie między województwami.

• W ramach modernizacji, na niektórych stacjach powstaną nowe, lepiej wyposażone perony, zapewniające łatwiejszy dostęp do pociągów, także osobom niepełnosprawnym.

• Szacunkowy koszt inwestycji, zaplanowanej na lata 2019-2021, wynosi blisko 324 mln zł netto.

Jak poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, przedsięwzięcie ułatwi podróże na styku Małopolski i Śląska oraz transport towarów na trasie między województwami.

Ogłoszony przetarg obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlano - montażowych na odcinku Trzebinia - Oświęcim. Inwestycja obejmie kompleksową wymianę 20 km torów między tymi miastami. Zaplanowano przebudowę lub remont obiektów inżynieryjnych, w tym 21 wiaduktów, m.in. w Trzebini, Chrzanowie, Chełmku i Oświęcimiu. Dzięki temu pociągi mają jeździć płynnie i ma wzrosnąć bezpieczeństwo ruchu kolejowego i samochodowego.

Na stacjach i przystankach: Chrzanów, Chełmek, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski będą nowe, lepiej wyposażone perony, zapewniające łatwiejszy dostęp do pociągów, także osobom niepełnosprawnym.

Prace budowlane na odcinku Trzebinia - Oświęcim planowana są na lata 2019 - 2021. Inwestycja prowadzona będzie w ramach większego projektu obejmującego modernizację linii kolejowej nr 93 Trzebinia - Zebrzydowice finansowanej z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całego projektu to ok. 555 mln zł.

Linia nr 93 Trzebinia - Zebrzydowice wykorzystywana jest do ruchu pasażerskiego oraz towarowego, a w szczególności do transportu węgla kamiennego ze śląskich kopalń i tranzytu towarów przez Republikę Czeską, dalej na południe Europy.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE