W Płocku powstanie magistrala rowerowa. Miasto uruchomi też system ich wypożyczania

Główna arteria rowerowa Płocka (Mazowieckie), która połączy centrum miasta ze znajdującym się na peryferiach osiedlem mieszkaniowym Podolszyce, powstanie do końca maja 2018 r. Budowa trasy o długości 5,5 km prowadzona będzie z wykorzystaniem środków unijnych.
W Płocku powstanie magistrala rowerowa. Miasto uruchomi też system ich wypożyczania
W 2018 r. w Płocku będzie już można wypożyczyć rower. (fot. pixabay.com)

• Wzdłuż części płockiej magistrali rowerowej powstaną nowe chodniki, zatoki autobusowe i postojowe oraz oświetlenie i kanalizacja deszczowa.

• W piątek (3.11) umowę na realizację inwestycji podpisały Miejski Zarząd Dróg i wybrana w przetargu Firma Remontowo-Budowlana Lipowski.

• Koszt budowy głównej drogi rowerowej w tym mieście to ponad 8,5 mln zł, z czego ok. 3 mln zł stanowi dofinansowanie unijne.

- Jeszcze w listopadzie chcemy przekazać plac budowy. Jej zakończenie przewidziane jest na 30 maja 2018 r. - zaznaczył prezydent Płocka Andrzej Nowakowskii.

Nowakowski podkreślił, że budowa płockiej magistrali rowerowej to ważna inwestycja m.in. z uwagi na planowane tam uruchomienie w połowie 2018 r. miejskiego systemu wypożyczania rowerów.

- Liczymy na terminowe oddanie do użytku drogi rowerowej, która jest bardzo istotnym elementem całego systemu roweru miejskiego, który planujemy wprowadzić od wakacji - dodał prezydent Płocka.

Na projekt utworzenia 25 punktów wypożyczania rowerów, gdzie dostępnych będzie w sumie 250 jednośladów, Urząd Miasta Płocka planuje przeznaczyć w przyszłorocznym budżecie ok. 1 mln zł. Dokładna lokalizacja punktów wynajmu rowerów zostanie ustalona w formule rozpoczętych ostatnio konsultacji społecznych, które potrwają do 27 listopada.

Czytaj : Rowery miejskie nie wszędzie "chwyciły". Nawet Warszawa powinna poprawić statystyki

W ramach już prowadzonych i planowanych jeszcze na 2018 r. inwestycji związanych z rozbudową tras rowerowych w Płocku, ich długość zwiększy się tam o prawie 26 km do ponad 78 km.

W 2011 r. powstał "Program zrównoważonego rozwoju systemu dróg rowerowych na terenie miasta Płocka do końca 2033 r.". W tym czasie było tam ok. 15 km takich tras. W ciągu kolejnych trzech lat ich długość podwoiła się. W 2015 r. ścieżek i szlaków rowerowych było już ponad 45 km.

Obecnie sieć dróg dla rowerów, w tym biegnąca przez most na Wiśle im. Solidarności, mierzy ponad 52 km i łączy położone po obu stronach rzeki części Płocka, dzięki czemu można dojechać do ścieżki rowerowej w sąsiedniej gminie Łąck i położonych tam jezior, w tym do miejscowości Grabina, Sendeń, Łąck i Zdwórz.

Budowa ścieżek rowerowych na terenie Płocka została wpisana do Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (RIT), czyli autorskiego projektu samorządu Mazowsza, zaakceptowanego przez Komisję Europejską, którego celem jest równomierny rozwój całego województwa poprzez inwestycje o znaczeniu subregionalnym. Porozumienie w tej sprawie w 2014 r., oprócz Płocka, podpisało 11 okolicznych samorządów.

RIT zakłada realizację kilkunastu strategicznych inwestycji oraz mniejszych przedsięwzięć, w tym rozpoczętej ostatnio rewitalizacji nabrzeża Wisły w Płocku, a także budowy ścieżek rowerowych wokół Jeziora Zdworskiego, największego naturalnego zbiornika wodnego na Mazowszu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE