PARTNER PORTALU
  • BGK

W stolicy wyjechał tramwaj dwukierunkowy

  • PAP    15 października 2012 - 12:59
W stolicy wyjechał tramwaj dwukierunkowy

Na ulice Warszawy wyjechał tramwaj dwukierunkowy, który ma dwie kabiny motorniczego i drzwi po obu stronach wagonu, dlatego do zawracania nie potrzebuje pętli




To pierwszy pojazd tego rodzaju w stolicy od 1975 r. Tramwaj dwukierunkowy Swing Duo dzisiaj kursuje na linii 1; później pojazd będzie wozić pasażerów na różnych liniach po północnych dzielnicach Warszawy.

Docelowo będzie obsługiwał trasę prowadzącą przez most Marii Skłodowskiej-Curie, którym tramwaje pojadą prawdopodobnie na początku 2013 roku.

Tramwaje dwukierunkowe mogą być wykorzystywane na trasach, gdzie niemożliwe jest zawrócenie na pętli, czyli np. podczas remontów torowiska.

W najbliższych dniach na tory wyjedzie kolejnych pięć tramwajów dwukierunkowych. W toku jest przetarg na 45 takich pojazdów z możliwością ograniczenia ich liczby do 30 w przypadku nieuzyskania dofinansowania z Unii Europejskiej.

Tramwaje dwukierunkowe są niskopodłogowe i klimatyzowane; w każdym pojeździe znajdują się dwa automaty biletowe, monitoring wizyjny całego wnętrza części pasażerskiej, monitory LCD. Tramwaje mają 30,12 m długości, zdolność przewozową 200 osób, w tym 28 na miejscach siedzących.

Tramwaje dwukierunkowe przez most Marii Skłodowskiej-Curie będą dojeżdżać do ul. Myśliborskiej – nie będzie tam pętli, gdyż planowo torowisko ma prowadzić dalej – ul. Światowida – aż do os. Winnica.

Mostem Skłodowskiej-Curie, który łączy Białołękę z Bielanami, samochody mogą jeździć od marca, a od września także wiaduktem nad ul. Modlińską. Budowy części tramwajowej nie zakończono w terminie. Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • Pan Baryłko, 2012-10-15 14:28:57

    Do 00982: Jak byś miał trochę więcej lat, to byś mógł poczytać i dowiedzieć się, że takie tramwaje na Śląsku jeżdżą i że to jest bardzo nowoczesne rozwiązanie sprawdzające się doskonale w wielu miejscach, zwłaszcza podczas remontów sieci. Być może jesteś przyzwyczajony, że jak nie ma dojazdu do pętl...i to tramwaj nie kursuje w ogóle, ale na Śląsku rozwiązuje się to inaczej.  rozwiń
  • 00982, 2012-10-15 13:23:05

    Pamietam, jak miałem kilka lat to u mojej babci na slasku taki jeżdził. Czyli cofamy się!!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.