W Szczecinie rusza rozbudowa roweru miejskiego

Na początku sierpnia w Szczecinie ma ruszyć rozbudowany system roweru miejskiego. Pierwsze z nowych stacji już zamontowano.
W Szczecinie rusza rozbudowa roweru miejskiego
Rower miejski cieszy się w Szczecinie sporym wzięciem. W 2015 r. zanotowano 541 tys. wypożyczeń. Fot. Pixabay.com

Koszt rozbudowy systemu to blisko 4,2 mln zł. Po rozbudowie do dyspozycji mieszkańców będą pojazdy także na prawobrzeżu, gdzie do tej pory roweru miejskiego nie było.

Wykonawca rozbudowy firma Nextbike Polska ma postawić i uruchomić 45 nowych stacji i wyposażyć je w 344 rowery do 5 sierpnia. Premierę zmodernizowanego systemu zaplanowano dzień później 6 sierpnia.

Realizowane zamówienie obejmuje budowę stacji, a także wyposażenie jej w rowery. Nowe stacje będą miały nieco inną konstrukcję od dotychczasowych, ale nowe i te już używane rowery będzie można wypożyczyć i zwrócić w obu typach stacji.

Na prawobrzeżu rower miejski to nowość, ma tam powstać 29 stacji. Z kolei na lewobrzeżu, gdzie rower miejski działa od sierpnia 2014 r., powstanie 14 stacji w części zachodniej i dwie w północnej. Umowa na rozbudowę obejmuje również dostarczenie jednej zapasowej stacji i kilku zapasowych rowerów.

Prawobrzeżne stacje mają ułatwić pasażerom Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju komunikację z pętlą przy ul. Turkusowej i przystankiem przy ul. Gryfińskiej.

Poza wspomnianymi pętlą i przystankiem stacje powstaną także m.in. na rondzie w Zdrojach, przy tamtejszym szpitalu, przy pętlach autobusowych Słoneczne i Bukowe, a także filii urzędu miejskiego czy dworcu PKP w Dąbiu.

Po zakończonej modernizacji system roweru miejskiego przyjmie docelowy model i w najbliższym czasie nie będzie rozbudowywany. Z kolei na lewobrzeżu będzie można dalej go rozbudowywać, bo nadal są miejsca, w których stacje by się przydały.

Rower miejski cieszy się w Szczecinie sporym wzięciem. W 2015 r. zanotowano 541 tys. wypożyczeń.

Rozbudowę systemu roweru miejskiego na prawobrzeżu zaplanowano w budżecie miasta na 2016 r. Z kolei pieniądze na to przedsięwzięcie w zachodniej i północnej części miasta pochodzą ze szczecińskiego budżetu obywatelskiego.

Obecnie system liczy 35 stacji i 370 rowerów. Jego utrzymanie w 2015 r. kosztowało około 1,2 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Do fito: też w indiane polecielismy, ale na miejskich mimo wszystko jeździmy szczególnie do pracy.

smoku, 2016-07-21 13:54:42 odpowiedz

dobrze dobrze, niech rozbudują o rowery dla dzieci i bagażowe. Kupiłem teraz Indianę w media expert bo lekkie, tanie i nieznanej marki więc nie będa łakomym kąskiem dla zlodzieja, a te bagażowe mnie interesują bo często coś wożę wiekszego typu obraz itp.

fito, 2016-07-19 13:36:40 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE