W Tychach aplikacja do zgłaszania niedoskonałości w miejskiej infrastrukturze

Samorząd Tychów (Śląskie) udostępnił mieszkańcom aplikację, dzięki której szybko i łatwo można zgłosić usterki w miejskiej infrastrukturze - np. niesprawną latarnię, dziurę w drodze, zdewastowany przystanek czy dzikie wysypisko śmieci. Zgłoszenia trafią do odpowiednich służb.
W Tychach aplikacja do zgłaszania niedoskonałości w miejskiej infrastrukturze
Fot. umtychy.pl

Aby zgłosić problem, wystarczy mieć przy sobie smartfon z zainstalowaną darmową aplikacją, sfotografować miejsce, które chcemy zgłosić, zaznaczyć jego lokalizację na interaktywnej mapie, krótko opisać usterkę i przesłać zgłoszenie.

Aplikacja Treespot Tychy działa od kilku lat, jednak dotąd była wykorzystywana głównie jako mobilny przewodnik miejski, zarówno dla odwiedzających Tychy, jak i dla jego mieszkańców poszukujących aktualnych informacji o wydarzeniach w mieście. Teraz zaktualizowana wersja aplikacji zawiera nowy moduł pod nazwą "Zgłoś usterkę".

"Po uruchomieniu aplikacji wybieramy moduł +Zgłoś usterkę+, a następnie odpowiednią kategorię. Do wyboru mamy kilka: infrastruktura, infrastruktura techniczna, bezpieczeństwo, przyroda. Następnie przechodzimy do jednej z wielu podkategorii, np. niedrożny wpust uliczny, uszkodzony przystanek, niedziałające oświetlenie, niesprawna sygnalizacja, dzikie wysypisko. Robimy bądź wklejamy z telefonu wcześniej zrobione zdjęcie, opisujemy krótko problem, podajemy adres mailowy i gotowe" - tłumaczy wiceprezydent miasta Miłosz Stec.

Aby zgłoszenie zostało przekazane do realizacji należy podać swój adres poczty elektronicznej. Kliknięcie w link przesłany na podany przez zgłaszającego adres mailowy uruchomi procedurę, a zgłoszenie trafi do odpowiedniego wydziału zajmującego się daną kategorią zgłoszeń m.in. Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych, Miejskiego Zarządu Komunikacji, Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów, Straży Miejskiej czy Tyskiego Zakładu Usług Komunalnych.

Zgłoszenia można składać zarówno za pomocą aplikacji jak i strony internetowej https://zglosusterke.umtychy.pl/. W obu przypadkach wnioski przez odpowiednie wydziały zostaną rozpatrzone pod kątem możliwości naprawy problemu oraz otrzymają odpowiedni status spraw do załatwienia.

"Postęp w sprawie można obserwować na stronie internetowej. Z lewej strony ekranu znajdują się kategorie zgłoszeń, po wybraniu których można odszukać interesujące nas zgłoszenie. Jego status - przyjęte do realizacji, odrzucone, zrealizowane - znajduje się pod tytułem. Za każdym razem, gdy zmieni się status naszego zgłoszenia, będziemy otrzymywać powiadomienie mailowe o tym fakcie. Można także dopisać się do powiadomień dotyczących usterek, które zostały zgłoszone już przez kogoś innego" - dodał Stec.

Aplikacja Treespot Tychy jest bezpłatna i dostępna na urządzeniach z systemami Android, iOS i Windows Phone. Jej zaktualizowaną wersję można pobrać z Google Play, a w ciągu najbliższego tygodnia pojawi się także w sklepach App Store i Windows.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE