W wakacje zamiast łapać gapowiczów, pomagali turystom

Krakowscy kontrolerzy z inicjatywy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w tegoroczne wakacje podjęli zorganizowane działania mające ułatwić turystom korzystanie z miejskiej infrastruktury komunikacyjnej.
W wakacje zamiast łapać gapowiczów, pomagali turystom
Od początku wakacji umundurowani pracownicy ZW Renoma pełnili systematyczne dyżury w punktach miasta i aglomeracji o szczególnym nasileniu ruchu turystycznego (fot.krakow.pl)

• Od początku wakacji umundurowani pracownicy ZW Renoma pełnili systematyczne dyżury w punktach miasta i aglomeracji o szczególnym nasileniu ruchu turystycznego.

• Można ich było spotkać na lotnisku w Balicach, w okolicach Kopalni Soli w Wieliczce, w pobliżu Dworca Głównego, w obrębie Starego Miasta czy na pl. Bohaterów Getta.

• Na podstawie wstępnych informacji ZIKiT stwierdzono, że podjęte działania przyniosły zamierzony efekt.

Widoczni z daleka dzięki charakterystycznemu umundurowaniu, stawali się w naturalny sposób adresatami pytań turystów, dotyczących zarówno komunikacji miejskiej, jak i Krakowa w ogóle.

Informowali o konieczności zakupu i skasowania właściwego dla danej lokalizacji biletu, trybie i miejscu składania ewentualnych reklamacji i odwołań od nałożonej opłaty i innych aspektach komunikacyjnej rzeczywistości aglomeracji krakowskiej.

Po raz pierwszy zastosowano metodę rozdawania „wizytówek” w języku angielskim, przygotowanych przez ZIKiT, zawierających logo ZIKiT, dane adresowe ZW Renoma, jako podmiotu odpowiedzialnego za kontrolę biletów w Komunikacji Miejskiej w Krakowie, oraz najistotniejsze dla turystów informacje o konieczności zakupu i kasowania właściwych w danej strefie biletów oraz procedurze reklamacyjnej.

Na podstawie wstępnych informacji ZIKiT stwierdził, że podjęte działania przyniosły zamierzony efekt. W lipcu i sierpniu odnotowano łącznie jedynie sześć przypadków odwołań turystów od nałożonej opłaty dodatkowej, w tym pięć złożonych przez obcokrajowców.

W jednym przypadku dokonano pełnego zwrotu opłaty, w trzech przypadkach zwrotu za potrąceniem opłaty manipulacyjnej, w jednym przypadku – rozłożenia na raty (turysta-Polak). Jedynie w jednym przypadku nałożona opłata dodatkowa została utrzymana w mocy. Odnotowano tylko dwa przypadki skarg dotyczących kontroli turystów, zgłoszonych przez pasażerów – postronnych obserwatorów zdarzenia. W obu przypadkach po przeprowadzeniu szczegółowych ustaleń nałożone opłaty zostały zwrócone.

 W odczuciu pracowników Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu potwierdza to zasadność podejmowania takich działań i służy utrwalaniu wizerunku Krakowa jako miasta otwartego i przyjaznego wszystkim, którzy go odwiedzają.

 - Mamy nadzieję, że zarówno ta, jak i inne podejmowane w przyszłości inicjatywy na trwałe wpiszą się w turystyczny pejzaż Krakowa – zaznacza Michał Pyclik z ZIKiT.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE