W Warszawie wojna z nieuczciwymi taksówkarzami

Niewydanie paragonu, pobieranie opłaty bez włączonego taksometru, niezdany egzamin z topografii miasta – to najczęstsze naruszenia ujawnione podczas kontroli warszawskich taksówek.
W Warszawie wojna z nieuczciwymi taksówkarzami

Kontrole  organizują wspólnie urząd miasta. Warszawy, służby podległe wojewodzie mazowieckiemu oraz kontrolę skarbową.

W pierwszym półroczu sprawdzono 1595 stołecznych przewoźników. Działania będą kontynuowane w kolejnych miesiącach. Po ulicach Warszawy jeździ obecnie 10,1 tys. taksówek (dane na 30 czerwca br.).

Czytaj też: Zmiany w oznakowaniu warszawskich taksówek

- Zależy nam na jak najwyżej jakości usług taksówkarskich w stolicy. Wprawdzie problemy dotyczą marginalnej części rynku, jednak cierpi na tym wizerunek wszystkich. Dlatego już od kilku dobrych lat prowadzimy nasilone kontrole i współpracujemy w tym zakresie ze służbami podległymi wojewodzie oraz samymi taksówkarzami, eliminując wszelkie nieuczciwe praktyki -  mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy.

Przedstawiciele: mazowieckiej inspekcji handlowej, inspekcji transportu drogowego, Urzędu Kontroli Skarbowej, straży miejskiej i policji odwiedzili miejsca, na które najczęściej skarżą się pasażerowie. Sprawdzano m.in. oznakowanie pojazdów (np. czy widoczna jest informacja o cenie), prawidłowość działania taksometrów oraz legalność prowadzenia działalności.

Czytaj: Warszawscy urzędnicy wsiadają do eko-aut

W sumie w pierwszej połowie roku kontrolą objęto 1595 przewoźników. Wystawiono 405 mandatów na kwotę 44 tys. zł. za naruszenia: ustawy prawo o ruchu drogowym, ustawy o cenach oraz przepisów karno-skarbowych i przepisów prawa miejscowego.

Warszawski urząd wygasił 32 licencje, udzielił taksówkarzom 246 ostrzeżeń i wydał 46 decyzji cofających licencję. Oprócz tego wysłano do policji 12 „żądań ścigania” za bezprawne używanie barw i herbu m.st. Warszawy.

Przeprowadzono także 547 kontroli na drodze – stwierdzając 159 nieprawidłowości. Najczęstsze dotyczyły kierowania pojazdem przez kierowców, którzy nie zdali egzaminu z przepisów i topografii miasta (71 osób), nierejestrowania usługi na kasie fiskalnej (40 przypadków). Inspekcja handlowa stwierdziła 8 przypadków niewydania paragonów z kasy fiskalnej, a przewoźnicy 3 razy zawyżyli należność za usługę.

Urzędnicy informują, że wsiadając do taksówki warto zwrócić uwagę na:

*prawidłowe oznakowanie taksówki, czyli żółto-czerwony pas (w barwach Warszawy) z numerem bocznym taksówki, pod którym powinien znajdować się herb m.st. Warszawy;

* w górnym prawym rogu przedniej szyby samochodu powinna znajdować się naklejka z hologramem, numerem licencji taksówkarza oraz numerem rejestracyjnym pojazdu;

* w lewym górnym rogu szyby tylnych prawych drzwi powinna znajdować się dwustronna tabliczka informująca po zewnętrznej stronie szyby o cenie za 1 km w I strefie taryfowej; rewers tabliczki, widziany z siedzenia pasażera, powinien zawierać taryfę opłat według następującego wzoru.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Czas najwyższy by rozwiązać tę sprawę. Sam jako prowincjusz padłem ofiarą mafii taksówkowej o której wszyscy wiedzieli ale nikt nie przeciwdziałał. A sprawa prosta jak budowa cepa. Takie sprawy sa najlepszym sprawdzianem istnienia praworządności lub jej braku w Państwie

Viator, 2014-08-08 12:34:47 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE